Handel

Maxi Zoo ma już 100 placówek w Polsce

Środa, 06 września 2023
Niemiecka sieć sklepów dla zwierząt Maxi ZOO po zaledwie 11 latach na naszym rynku, dobiła niedawno do okrągłej liczby 100 placówek - działalność ostatniej z nich, poniekąd sygnalizująca zmiany w strategii sieci, została zainaugurowana w łódzkiej Manufakturze. O ambitnych planach na rozwój biznesu w Polsce opowiedzieli nieco więcej założyciel i prezes Maxi Zoo, Torsten Toeller oraz Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.
Długoterminowym celem Maxi Zoo jest zbudowanie spójnego i zarazem szerokiego ekosystemu skupionego wokół dobrostanu zwierząt oraz ich właścicieli. Stąd koncepcja zakładająca rozszerzenie zakresu usług, z jakich klienci będą mogli skorzystać, odwiedzając sklepy należące do sieci. Główna dotychczasowa linia działalności (dystrybucja żywności oraz akcesoriów dla zwierząt w kanałach stacjonarnych i online) będzie systematycznie rozszerzana. Przykładem może być niespotykana dotychczas u konkurencji inicjatywa tworzenia gabinetów weterynaryjnych bezpośrednio w sklepach.

„Szczęśliwsze zwierzęta, to szczęśliwsi ludzie” - skwitował Torsten Toeller, tłumacząc gruntowne przemiany strategii Maxi Zoo.

Długość życia naszych pupili (podobnie jak ludzi) ulega stopniowemu wydłużeniu, a więc i asortyment usług świadczonych dotychczas przez branżę retail będzie podlegać stopniowej transformacji, uwzględniając szereg dodatkowych usług, do których nie przywiązywano dotychczas tak dużej wagi (np. tzw. grooming, czyli pielęgnacja). Jednocześnie założyciel i prezes Maxi Zoo potwierdził, że Polska należy obecnie do ścisłego grona największych rynków w Europie (jesteśmy tuż za Niemcami i Francją). Nic dziwnego, skoro w aż 63 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju są obecne zwierzęta.

Tylko w skali ubiegłego roku sprzedaż w polskich sklepach Maxi Zoo poszybowała w górę o solidne 53 proc. Obecne 12 miesięcy firma zamierza zamknąć obrotami na poziomie 136 mln euro. Tylko do końca 2023 r. w Polsce będzie działać już 115 sklepów tej sieci. W ramach planów sięgających 2027 r. Maxi Zoo zakłada rozszerzenie sieci do 220 placówek w Polsce i osiągnięcie w nich sprzedaży sięgającej poziomu 1 mld zł. O ekspansji prowadzonej równolegle z remodelingiem już istniejących placówek opowiedział nieco więcej Wojciech Kamiński. W ciągu najbliższych trzech lat firma planuje otwierać rocznie 25-30 nowych sklepów. Równocześnie modernizacji będzie poddawanych rocznie nawet 15 już działających.

W nowych sklepach widać również dbałość firmy o ekologię i zrównoważony rozwój. Tradycyjne oświetlenie jest wymieniane na energooszczędne, a Maxi Zoo zamierza również wymusić zmiany na dostawcach produktów w temacie rodzaju stosowanych przez nich opakowań. Widać również duży postęp w cyfrowym kanale sprzedaży, który w Polsce wystartował stosunkowo niedawno, bo dopiero w 2019 r. Pomimo osiągnięcia statusu pełnej dojrzałości, notuje nadal solidne dwucyfrowe wzrosty. Obecnie Maxi Zoo zatrudnia w Polsce 750 osób, ale na koniec 2026 r. ta liczba ma ulec podwojeniu. W ramach nowych usług, jakich wkrótce mogą oczekiwać klienci sieci warto wspomnieć o trackerach GPS, abonamencie na karmę, ubezpieczeniu, weterynarzu online, a także kąciku zdrowia, który wiąże się bezpośrednio z nowym konceptem sklepów, jakie można już spotkać w Polsce.




Źródło: PAP MediaRoom
Fot: mat. prasowe


tagi: Maxi ZOO , sieć sklepów dla zwierząt , sprzedaż , handel , rynek FMCG ,