"Pierwszy kwartał był trudnym okresem w działalności firm handlowych, co przełożyło się na wyniki osiągnięte przez Advadis. Wyjątkowo sroga zima sprawiła, iż wiele osób wolało więcej czasu spędzać w domu, co z kolei doprowadziło do spadku sprzedaży, który dotknął także branżę napojową i alkoholową. Trudne warunki drogowe utrudniały dodatkowo prace firmom dystrybucyjnym, takim jak Advadis" - mówi Lubomir Serbin, Prezes Zarządu Advadis S.A.
"Sprzedaż większości produktów znajdujących się w ofercie Advadis, a zwłaszcza napojów i piwa charakteryzuje się sporym uzależnieniem od warunków pogodowych. Działając w takiej branży trudno od tego uciec, gdyż jest to jedna z jej naturalnych charakterystyk. Advadis aby nieco zmniejszyć uzależnienie wyników od pogody dąży więc do wzrostu sprzedaży alkoholi mocnych. Obecnie cały system sprzedażowy nakierowany jest na zmianę struktury sprzedaży i wzrost udziału alkoholi" - dodaje Lubomir Serbin.
Zarząd Advadis działa również w kierunku obniżenia kosztów działalności, a także poprawy pozycji konkurencyjnej spółki.
"Działalność każdej spółki charakteryzuje się dwoma rodzajami kosztów - zależnymi i niezależnymi od wysokości sprzedaży. Wysokość pierwszej z tych grup jest w dużej mierze niewrażliwa na działania optymalizacyjne. Z kolei koszty należące do drugiej grupy staramy się możliwie jak najbardziej ograniczać. Pragnę zwrócić uwagę, iż koszty ogólnego zarządu zmniejszyły się w samym I kwartale w ujęciu rok do roku o blisko milion złotych. Aby obniżyć koszty scentralizowaliśmy dział księgowości, a także rozwiązaliśmy umowy z niektórymi osobami na stanowiskach kierowniczych zatrudniając w ich miejsce nowych, młodych menedżerów" - wyjaśnia Lubomir Serbin.
"Pomimo, iż nie jest to może jeszcze widoczne w wynikach finansowych, Advadis w ostatnim czasie stopniowo poprawia swoją pozycję konkurencyjną. Z sukcesem przeprowadziliśmy negocjacje z najważniejszymi dostawcami i uzyskaliśmy korzystniejsze warunki cenowe, co z kolei doprowadziło do poprawy rentowności na poszczególnych dostawcach" - kończy Lubomir Serbin.
(Maja Święcka)
tagi: Advadis ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...