Nowości

Lubuski Free – tak smakuje wolność!

Środa, 12 lipca 2023
Marka Lubuski, polski lider na rynku ginów, wprowadza do swojego portfolio nowość. Lubuski Free to pierwszy, polski, bezalkoholowy zamiennik ginu. Jest lekki i niskokaloryczny, a do jego produkcji zastosowano aromatyczny i intensywny destylat jałowca – ten sam, za który Polacy tak pokochali Gin Lubuski. Produkt właśnie trafił na sklepowe półki. Lubuski Free doskonale sprawdza się w modnych ostatnio moktajlach, czyli bezalkoholowych drinkach.
Nowość w linii

Lubuski Free to napój bezalkoholowy, który jest pierwszym polskim zamiennikiem ginu. Swój jałowcowy smak, nawiązujący do tego, który charakteryzuje Gin Lubuski, zawdzięcza obecności w składzie aromatycznego i wyrazistego destylatu jałowca. Są tu też subtelne nuty lawendy, majeranku i bergamotki, a także odświeżający zapach kolendry i imbiru. Co ciekawe, Lubuski Free jest lekki i niskokaloryczny, bo to tylko 0,6 kcal w 100 ml!

– Marka Lubuski, jako lider rynku, wprowadza innowacyjne rozwiązania i odpowiada na potrzeby ze strony konsumentów segmentu – mówi Marta Tyszkowska, Kierownik Marki w firmie Henkell Freixenet Polska. – Nasz produkt stworzony został z myślą o konsumentach, którzy doceniają smak drinków na bazie ginu, ale w danym momencie nie mogą z nich skorzystać – np. osoby uprawiające sport, osoby stroniące od alkoholu, kierowcy, osoby dbające o linię. Obserwujemy dynamicznie rozwijający się rynek alkoholi. Jednym z wiodących trendów, obecnych w różnych kategoriach alkoholi, od piw smakowych, przez wina aż po napoje spirytusowe jest moda na NoLo, czyli bezalkoholowe lub niskoalkoholowe odpowiedniki popularnych napojów – tłumaczy Marta Tyszkowska.

Trend: 0%

Bezalkoholowe produkty to już konieczność w dobrze wyposażonym barze – potwierdza  Marek Posłuszny, jeden z najlepszych barmanów flair na świecie, ambasador Ginu Lubuskiego.

– Ilość osób deklarujących abstynencję z roku na rok jest coraz większa i w związku z tym liczba spożywanych alkoholi 0% wzrasta w zaskakującym tempie. Goście coraz częściej szukają nowych, bezalkoholowych smaków w koktajlach i dlatego też, warto mieć na barze jeden lub dwa produkty 0%, dzięki który w prosty sposób możemy nadać naszym moktajlom, czyli właśnie bezalkoholowym drinkom, aromatyczny smak zbliżony do prawdziwego alkoholu. Jednym z najczęściej wybieranych „alkoholi bezalkoholowych” jest właśnie gin, który konsumenci cenią za lekkość, aromatyczności i różnorodność smaków– tłumaczy Marek Posłuszny.

Jak to pić?

Lubuski Free to produkt idealny dla fanów miksologii, bo jest przeznaczony do konsumpcji – podobnie jak gin – w drinkach.

– Nowy Lubuski będzie się dobrze układał w prostych połączeniach typu Gin&Tonic, jak również w moktajlach wieloskładnikowych, które potrzebują jałowcowo-ziołowego dodatku smaku – mówi Marek Posłuszny. – Polecam chociażby połączenie Lubuskiego Free, toniku zero, cytryny i ogórka. Do tego oczywiście kostki lodu. Genialne!

Więcej autorskich przepisów Marka Posłusznego, Ambasadora Ginu Lubuskiego, znaleźć można na fanpage’u Ginu Lubuskiego w serwisie Facebook.

Charakter z natury

Gin Lubuski, jeden ze sztandarowych produktów firmy Henkell Freixenet Polska, to najpopularniejszy gin w Polsce1. Jego receptura jest niezmienna od 1987 roku. Do wersji „Original” sukcesywnie dołączają kolejne – np. warianty infuzowane smakami cytrusów, ziół i owoców. Na sklepowych półkach znaleźć można m.in. Gin Lubuski Bitter Orange, Lubuski Fresh Lime czy Lubuski Botanic Light.

Od 2009 roku marka należy do firmy Henkell Freixenet Polska, a produkcja Ginu Lubuskiego odbywa się w Toruniu.



Źródło: Henkell Freixenet Polska
Fot: mat. prasowe




1  Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie W22 2022 – W21 2023, w kategorii: Gin


tagi: Lubuski Free , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze , Henkell Freixenet Polska ,