HELIO S.A. zaprezentował wyniki finansowe za ważny z punktu widzenia branży Emitenta kwartał. W działalności HELIO występuje bowiem zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży, w wyniku czego przeważająca część rocznych przychodów przypada na okres przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Dobre wykorzystanie zjawiska sezonowości branży świadczy zatem o dobrej kondycji przedsiębiorstwa i trafności wcześniej podjętych działań.
Zgodnie z opublikowanym raportem za trzeci kwartał roku obrotowego 2009/2010 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), HELIO od stycznia do marca 2010 roku wygenerowało zysk netto w wysokości 2 573 tys. zł, a przychody ze sprzedaży wyniosły 22 013 tys. zł. Odnosząc powyższe rezultaty do danych za analogiczny kwartał ubiegłego roku (styczeń - marzec 2009), Spółka odnotowała 43% wzrostu zysku netto, przy jednoczesnym 6% wzroście sprzedaży.
Jak donosi raport, poprawa rentowności na poziomie zysku netto była możliwa przede wszystkim dzięki zachowaniu restrykcyjnej polityki kosztowej oraz krótkiemu okresowi czasu między minionym bożonarodzeniowym pikiem sprzedażowym, a sezonem wielkanocnym, co pozwoliło uzyskać efekt synergii z wcześniej podjętych działań zarówno marketingowych, jak i organizacyjnych.
Mimo, że do końca roku obrotowego pozostał jeszcze jeden kwartał, dotychczas uzyskane wyniki pozwalają przypuszczać, że będzie to kolejny z rzędu rekordowy rok dla Spółki. "Świąteczna sprzedaż już co prawda za nami, ale nie oznacza to, że osiedliśmy na laurach. W chwili obecnej wprowadzamy na rynek nową linię bakalii sygnowanych marką HELIO GOLD. Oferta ta przygotowana została z myślą o najbardziej wymagających klientach. Wyniki naszych badań wskazały bowiem, że na rynku istnieje kilka marek bakalii pretendujących do miana klasy premium, jednak w opinii klientów żadna z nich nie wychodzi tak naprawdę z ram segmentu średniego, a wyróżnia swoje produkty jedynie wygórowaną ceną. Gwarantując widoczną dla konsumenta różnicę poprzez dobór najwyższej klasy surowca i opakowania, jako jedyni wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom coraz liczniejszej rzeszy wymagających klientów, poszukujących bakalii doskonałych, które zachwycą swoim wyglądem, smakiem, a także eleganckim i praktycznym opakowaniem. Wprowadzając linię HELIO GOLD wypełniamy zatem dotychczas niezajętą niszę bakaliowego rynku, co pozwala rokować sukces temu przedsięwzięciu, a z uwagi na przekąskowy charakter produktu, również zniwelować dysfunkcję sezonowego spowolnienia sprzedaży w okresie letnim" - mówi Prezes Zarządu - Leszek Wąsowicz.
W kontekście wysokiej dynamiki rozwoju przedsiębiorstwa, kolejne lata zanoszą się równie pomyślnie dla HELIO. Nowy asortyment oraz rosnący potencjał produkcyjny związany z budową nowego zakładu w Brochowie sprawia, że HELIO już na przestrzeni kolejnego roku obrotowego ma szansę znacząco umocnić swoją pozycję na krajowym rynku paczkowanych bakalii (wg badań GfK Polonia za okres styczeń - grudzień 2009 HELIO już teraz jest wolumenowym liderem rynku bakalii paczkowanych pod marką producenta).
"Wierzę, że przyszłość przyniesie nam kolejne rekordy. W chwili obecnej mamy bowiem ograniczone możliwości produkcyjne, jednak planowane pod koniec wakacji uruchomienie nowego kompleksu w Brochowie otworzy przed Spółką nowe możliwości rozwoju, które z pieczołowitością będziemy chcieli wykorzystać" - dodaje na zakończenie Prezes.
(Monika Dawiec)
tagi: HELIO ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...