Alison Cooper (na zdjęciu), dotychczasowy dyrektor operacyjny Grupy Imperial Tobacco, z siedzibą w Bristolu (Wielka Brytania), z dniem 13 maja 2010 objęła stanowisko prezesa zarządu Grupy. Zastąpiła dotychczasowego szefa, Garetha Davisa, wg. rankingu Harvard Business Review jednego z najskuteczniejszych prezesów świata.
Pierwszym celem, jaki stawia sobie Alison Cooper jest osiągnięcie planu finansowego na rok 2010 i pokazanie akcjonariuszom firmy, jej pracownikom i konkurentom, że Imperial Tobacco jest prężną i nieustannie rozwijającą się firmą, zarówno globalnie, jak i biorąc pod uwagę poszczególne rynki, na których funkcjonuje.
Alison Cooper rozpoczęła pracę w Imperial Tobacco w 1999 roku. W roku 2001 została kontrolerem finansowym Grupy i odpowiadała za zarządzanie finansowe oraz kontrolę. W roku 2003 została dyrektorem ds. finansów i planowania oraz członkiem Głównego Komitetu Wykonawczego, sterującej grupy dyrektorów odpowiedzialnej za wdrażania strategii Grupy.
W roku 2005 Alison Cooper została mianowana regionalnym dyrektorem ds. sprzedaży i marketingu na Europę Zachodnią. W lipcu 2007 weszła do Zarządu jako dyrektor ds. rozwoju korporacyjnego. Na tym stanowisku była odpowiedzialna za planowanie strategiczne, rozwój biznesu oraz sprawy korporacyjne. Była także kluczowym członkiem zespołu zajmującego się nabyciem firmy Altadis. Po mianowaniu na stanowisko dyrektora operacyjnego w marcu 2009, przejęła odpowiedzialność za całą sprzedaż i marketing Grupy, działalność produkcyjną i związaną z cygarami, zachowując jednak swe dotychczasowe obowiązki.
Alison Cooper odgrywa kluczową rolę w procesie międzynarodowej ekspansji Imperial Tobacco oraz w ewolucji i wdrożeniu strategii zrównoważonego wzrostu sprzedaży.
(Maja Święcka)
tagi: Imperial Tobacco ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...