Handel

Lepsze warunki handlowe dla lokalnych sklepów?

Czwartek, 11 maja 2023
Markowe praliny, wódki, soki i napoje niegazowane oraz czekolady – często, kiedy mamy ochotę na produkt z tych kategorii, zaglądamy do najbliższego, osiedlowego sklepu. Mimo to ich producenci wciąż oferują lepsze warunki cenowe dyskontom i supermarketom – wynika z opublikowanego przez Grupę Eurocash raportu podsumowującego wyniki rankingu Równi w Biznesie z wszystkich czterech kwartałów 2022 roku. – Chcemy uświadomić producentom, jak wiele tracą, nie doceniając potencjału lokalnych przedsiębiorców. To ważny element naszej strategii na kolejne lata – mówi Małgorzata Obrębska z Grupy Eurocash.
Z rankingu Równi w Biznesie za 4 kw. 2022 r. wynika, że najmniej atrakcyjne warunki handlowe oferują lokalnym sklepom firmy Vobro i Storck (praliny), Coca-Cola Company (soki i napoje niegazowane), a także De Care (makarony) i McCormick (musztardy). To m.in. ci producenci sprzedają swój towar do lokalnych sklepów po cenach znacznie wyższych niż do supermarketów i dyskontów. W czołówce niechlubnej listy plasują się też Foodcare (przyprawy) i Unilever (środki do prania), a więc dostawcy, którzy dodatkowo dużą część zysków – odpowiednio 42 i 32 proc. – generują ze sprzedaży produktów dedykowanych dla dyskontów i supermarketów (dostępnych w nich na wyłączność). Taka strategia jest błędem – przekonuje Grupa Eurocash.

– Lokalne sklepy są dla producentów świetnymi partnerami w dotarciu do konsumenta. Są blisko swoich klientów, doskonale znają ich potrzeby, mają z nimi indywidualne relacje i cieszą się ich zaufaniem. Docierają do miejscowości, w których nie ma dyskontów i supermarketów. W dodatku produkty markowe odpowiadają w nich za ok. 95 proc. sprzedaży – mówi Małgorzata Obrębska, Dyrektor Działu Zakupów Centralnych i Marki Własnej w Grupie Eurocash.

Ranking Równi w Biznesie, przygotowany na bazie danych NielsenIQ, już od kilku lat informuje, jakie warunki handlowe oferują producenci lokalnych sklepom, a jakie supermarketom i dyskontom. Plasują się w nim też ci dostawcy, którzy mają bardzo dobrą ofertę dla handlu niezależnego. Wśród nich warto wymienić m.in. S.M. Gostyń (masła), Gemini Grupe (ryż) czy Procter&Gamble (środki do prania), a także AGRO-TOP (konserwy mięsne) i Epicom (papier toaletowy).

W ogłoszonej w ubiegłym roku strategii na lata 2023-2025 Grupa Eurocash zapowiedziała intensywne działania na rzecz ułatwienia współpracy producentom i przedsiębiorcom prowadzącym lokalne sklepy. Efektem mają być m.in. lepsze oferty handlowe dla lokalnych sklepów współpracujących z Grupą Eurocash.

– Wraz z Grupą Comp rozwijamy EuroPlatform umożliwiającą intuicyjną implementację oferty handlowej sieci w lokalnych sklepach. Dzięki temu konsumenci mają dostęp do atrakcyjnych cen rekomendowanych i promocji, a producenci pewność, że ich akcje są w sklepach skutecznie wdrożone. Narzędzie ma zdolność integrowania różnych systemów POS i wiodących kas fiskalnych. Z jego pomocą producenci są w stanie łatwo komunikować się z zespołami lokalnych sklepów i monitorować wyniki promocji w całej sieci. Rozwijamy platformę po to, żeby z jednej strony ułatwić pracę przedsiębiorcom, a z drugiej – zwiększyć atrakcyjność lokalnych sklepów w oczach konsumentów i dostawców. Jesteśmy przekonani, że to przełoży się na oferowane współpracującym z nami przedsiębiorcom warunki współpracy – tłumaczy Małgorzata Obrębska z Grupy Eurocash.



Źródło: PR Hub
Fot: Grupa Eurocash





tagi: Grupa Eurocash , Równi w Biznesie , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,