Zysk EBITDA wyniósł 3.105 mln zł w porównaniu do 2.618 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, natomiast zysk netto Grupy wyniósł 941 tys. zł w porównaniu do 520 tys. zł w I kwartale 2009 r.
"Po wynikach pierwszego kwartału 2010 r. możemy uznać, że Grupa Makarony Polskie jest na dobrej drodze do realizacji przyjętych na ten rok założeń. W prognozie wyników na 2010 r., opublikowanej w marcu, zakładamy wzrost przychodów ze sprzedaży o 28 procent, do 150.485 mln zł, wzrost EBITDA o 34 procent do 13.244 mln zł i wzrost zysku netto o 103 procent do 4.522 mln zł" - komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
W ujęciu ilościowym sprzedaż Grupy Makarony Polskie w I kwartale 2010 r. osiągnęła 11.206 ton i była wyższa o 27 procent od sprzedaży w analogicznym okresie ubiegłego roku. Największy wzrost Spółka osiągnęła w sprzedaży makaronów - 32 procent. W I kwartale 2010 r. Grupa sprzedała 10.569 ton makaronu.
Strategia Grupy Makarony Polskie na lata 2010 - 2012 zakłada konsekwentne umacnianie pozycji w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykułów spożywczych. Poza rozwojem struktury sprzedaży oraz dystrybucji na polskim rynku, Spółka planuje dwukrotne zwiększenie sprzedaży eksportowej. Przewiduje też poszerzenie oferty o produkty wytwarzane na bazie surowców roślinnych (zbóż, warzyw, owoców), które są elementami zdrowej diety oraz są łatwe i szybkie w przygotowaniu.
Spółka planuje rozszerzenie oferty swoich produktów markowych do 50% asortymentu. Obecnie stanowią one 30%, pozostałe 70% należy do marki własnej. W planach jest urozmaicenie oferty dżemów oraz przetworów, jak również planowane są na ten rok akwizycje. 10% wartości sprzedaży Spółka ma zamiar przeznaczyć na marketing, do tej pory było to 3%. Od kwietnia br. działa magazyn centralny zlokalizowany w Płocku.
Celem Grupy jest osiągnięcie silnej pozycji w trójce największych producentów w poszczególnych kategoriach produktów lub conajmniej 10-procentowego udziału w polskim rynku.
(Maja Święcka)
tagi: Makarony Polskie ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...