Nieskategoryzowane

Dobre wyniki Makaronów Polskich

Czwartek, 13 maja 2010
Grupa Makarony Polskie osiągnęła w I kwartale 2010 r. 65% wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do I kwartału 2009 roku. Przychody Spółki wyniosły 41 159 mln zł w stosunku do 24 952 mln zł w 2009 roku.

Zysk EBITDA wyniósł 3.105 mln zł w porównaniu do 2.618 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, natomiast zysk netto Grupy wyniósł 941 tys. zł w porównaniu do 520 tys. zł w I kwartale 2009 r.

"Po wynikach pierwszego kwartału 2010 r. możemy uznać, że Grupa Makarony Polskie jest na dobrej drodze do realizacji przyjętych na ten rok założeń. W prognozie wyników na 2010 r., opublikowanej w marcu, zakładamy wzrost przychodów ze sprzedaży o 28 procent, do 150.485 mln zł, wzrost EBITDA o 34 procent do 13.244 mln zł i wzrost zysku netto o 103 procent do 4.522 mln zł" - komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.

W ujęciu ilościowym sprzedaż Grupy Makarony Polskie w I kwartale 2010 r. osiągnęła 11.206 ton i była wyższa o 27 procent od sprzedaży w analogicznym okresie ubiegłego roku. Największy wzrost Spółka osiągnęła w sprzedaży makaronów - 32 procent. W I kwartale 2010 r. Grupa sprzedała 10.569 ton makaronu.

Strategia Grupy Makarony Polskie na lata 2010 - 2012 zakłada konsekwentne umacnianie pozycji w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykułów spożywczych. Poza rozwojem struktury sprzedaży oraz dystrybucji na polskim rynku, Spółka planuje dwukrotne zwiększenie sprzedaży eksportowej. Przewiduje też poszerzenie oferty o produkty wytwarzane na bazie surowców roślinnych (zbóż, warzyw, owoców), które są elementami zdrowej diety oraz są łatwe i szybkie w przygotowaniu.

Spółka planuje rozszerzenie oferty swoich produktów markowych do 50% asortymentu. Obecnie stanowią one 30%, pozostałe 70% należy do marki własnej. W planach jest urozmaicenie oferty dżemów oraz przetworów, jak również planowane są na ten rok akwizycje. 10% wartości sprzedaży Spółka ma zamiar przeznaczyć na marketing, do tej pory było to 3%. Od kwietnia br. działa magazyn centralny zlokalizowany w Płocku.

Celem Grupy jest osiągnięcie silnej pozycji w trójce największych producentów w poszczególnych kategoriach produktów lub conajmniej 10-procentowego udziału w polskim rynku.

(Maja Święcka)

tagi: Makarony Polskie ,