Zlecone przez właściciela Kompanii Piwowarskiej - firmę SABMiller - badania nad Konsumpcją Piwa ujawniły, że Polacy nie tylko chętnie chodzą na piwo z kolegami z pracy (64% badanych) ale także chętnie płacą na takich spotkaniach z własnej kieszeni lub zrzucają się na przysłowiową kolejkę (deklaruje 68% z nich).
I chyba nie mają innego wyjścia, gdyż zaledwie 14% polskich szefów podczas takich wyjść płaci za swoich pracowników - to najniższy odsetek w całej Europie! Choć oszczędni, polscy managerowie są niezwykle towarzyscy i bardzo chętnie wybierają się na piwo ze swoimi pracownikami (aż 84% badanych twierdzi, że ich szef pojawia się na takich spotkaniach). Jednak i w tym obszarze nasi rodacy nie są wzorem. Polscy bossowie nie zyskują tytułu najbardziej kumpelskiego szefa Europy, ponieważ na piwo ze swoimi pracownikami o wiele chętniej wybierają się np. Rumuni ( aż 98%), Brytyjczycy (97%), Holendrzy (95%) czy nasi sąsiedzi Czesi (95%).
Badanie SABMiller
Jako firma prowadząca ciągłą analizę zachowań konsumentów, SABMiller wykorzystuje swą wiedzę, by ukazać najnowsze trendy w piciu piwa. Informacje te SABMiller zawiera w cyklicznie wydawanych raportach. Pierwsze z nich, opublikowane zostały w styczniu 2008 roku i dotyczył kultury picia piwa w Europie.
Raporty zostały opracowane na podstawie badań przeprowadzonych przez Added Value, niezależną firmę zajmującą się doradztwem marketingowym i rozwojem marek. Badania polegały na przeprowadzeniu ponad 7500 wywiadów internetowych w 12 krajach Europy. W każdym z krajów przeprowadzono wywiad z 500 osobami.
Tegoroczne badanie, również dotyczy kultury picia piwa w Europie. Tym razem zapytano o relacje z kolegami z pracy i z szefem oraz o to kto płaci za piwo podczas takich pozasłużbowych wypadów. Badanie zostało przeprowadzone w 12 krajach Europejskich, w każdym kraju wielkość próby wynosiła n=500, wszyscy respondenci pochodzili z grupy „regularnie pijących piwo" (czyli wypijających piwo przynajmniej raz na 2 tygodnie).
Próba była reprezentacyjna dla piwoszy:
Mężczyźni 70%, Kobiety 30%
Wiek 20-34 40%, 35-44, 30%, 45+ 30%
(Maja Święcka)
tagi: Kompania Piwowarska ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...