Nieskategoryzowane

Rumuński szef lepszy od polskiego?

Środa, 12 maja 2010
Z badań SABMiller (właściciela Kompanii Piwowarskiej) dotyczących pozasłużbowych relacji  wynika, że spotykamy się w tym samym gronie nawet po pracy. 64% Polaków uczęszcza na piwo z kolegami z pracy, przy czym aż w 84% przypadków do pubu wybiera się z nimi ich szef.

Zlecone przez właściciela Kompanii Piwowarskiej - firmę SABMiller - badania nad Konsumpcją Piwa ujawniły, że Polacy nie tylko chętnie chodzą na piwo z kolegami z pracy (64% badanych) ale także chętnie płacą na takich spotkaniach z własnej kieszeni lub zrzucają się na przysłowiową kolejkę (deklaruje 68% z nich).

I chyba nie mają innego wyjścia, gdyż zaledwie 14% polskich szefów podczas takich wyjść płaci za swoich pracowników - to najniższy odsetek w całej Europie! Choć oszczędni, polscy managerowie są niezwykle towarzyscy i bardzo chętnie wybierają się na piwo ze swoimi pracownikami (aż 84% badanych twierdzi, że ich szef pojawia się na takich spotkaniach). Jednak i w tym obszarze nasi rodacy nie są wzorem. Polscy bossowie nie zyskują  tytułu najbardziej kumpelskiego szefa Europy, ponieważ na piwo ze swoimi pracownikami o wiele chętniej wybierają się np. Rumuni ( aż 98%), Brytyjczycy (97%), Holendrzy (95%) czy nasi sąsiedzi Czesi (95%).

Badanie SABMiller

Jako firma prowadząca ciągłą analizę zachowań konsumentów, SABMiller wykorzystuje swą wiedzę, by ukazać najnowsze trendy w piciu piwa. Informacje te SABMiller zawiera w cyklicznie wydawanych raportach. Pierwsze z nich, opublikowane zostały w styczniu 2008 roku i dotyczył kultury picia piwa w Europie.

Raporty zostały opracowane na podstawie badań przeprowadzonych przez Added Value, niezależną firmę zajmującą się doradztwem marketingowym i rozwojem marek. Badania polegały na przeprowadzeniu ponad 7500 wywiadów internetowych w 12 krajach Europy.  W każdym z krajów przeprowadzono wywiad z 500 osobami.

Tegoroczne badanie, również dotyczy kultury picia piwa w Europie. Tym razem zapytano o relacje z kolegami z pracy i z szefem oraz o to kto płaci za piwo podczas takich pozasłużbowych wypadów. Badanie  zostało przeprowadzone w 12 krajach Europejskich, w każdym kraju wielkość próby wynosiła n=500, wszyscy respondenci pochodzili z grupy „regularnie pijących piwo" (czyli wypijających piwo przynajmniej raz na 2 tygodnie).


Próba była reprezentacyjna dla piwoszy:

Mężczyźni 70%, Kobiety 30%

Wiek 20-34 40%, 35-44, 30%, 45+ 30%

(Maja Święcka)

 

 

tagi: Kompania Piwowarska ,