Nieskategoryzowane

Jeronimo Martins ogłasza wyniki za I kwartał 2010

Wtorek, 04 maja 2010
Portugalska Grupa JM zamknęła pierwszy kwartał 2010 roku wzrostem sprzedaży  skonsolidowanej o 21,8% osiągając wartość 1 955,1 mln euro. Wzrost ten został  osiągnięty dzięki zwiększeniu konkurencyjności modeli biznesowych JM.

Znacząca część wyników Grupy wygenerwana została przez Biedronkę, która zamknęła pierwszy kwartał 2010 roku wzrostem sprzedaży o 21,2% w zł i o 36,7% w euro. Ten wzrost sprzedaży spowodowany był głównie wzrostem sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz konsekwentnym rozwojem sieci, który odzwierciedla otwarcie 42 nowych sklepów.

Sprzedaż porównywalna utrzymała swoje energiczne wyniki przedstawione już w ostatnim kwartale 2009 roku, wzrastając o 13,3% (o 15,9% w kategoriach żywnościowych), w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku. Biorąc pod uwagę wszystkie działania JM w pierwszym kwartale roku, wyniki działalności głównych formatów Grupy były rezultatem postawionego priorytetu, aby osiągnąć wzrost udziału w rynku poprzez przewyższający parametrami wzrost sprzedaży porównywalnej, w oparciu o silne propozycje handlowe.

Tym samym Grupa potwierdza swoje oczekiwania stałego rozwoju sprzedaży, jak również dochodów w 2010 roku. Był to kwartał nadzwyczajnego wzrostu, który doprowadził sprzedaż porównywanlną Grupy do wzrostu o 9,7%, dzięki dużej wydajności, w oparciu o tę samą bazę placówek, przez Pingo Doce (+9,7%), Biedronkę (+13,3%) i Recheio (+2,2%).

Wszystkie formaty Grupy nadal czerpią korzyści z jasno określonej strategii, która sprawia, że stanowią konkurencję cenową, posiadają asortyment całkowicie zorientowany na klienta, stałe zróżnicowanie oraz silną świadomość rynku.

(maj)

tagi: Biedronka ,