Nieskategoryzowane

450 sklepów Rossmann

Piątek, 30 kwietnia 2010
Na początku tego tygodnia Drogerie Rossmann otworzyły sklep nr 450 w Sandomierzu. W tym roku sieć powiększy się o ponad 100 placówk i wyda 140 mln na inwestycje. Pieniądze te zostaną przeznaczone głównie na otwarcie nowych drogerii, budowę centrali i rozbudowę magazynu w Łodzi.

Strategia rozwoju firmy zakłada, że drogerie Rossmann powinny być blisko klienta, dlatego coraz więcej z nich pojawia się właśnie w mniejszych miejscowościach. Rossmann otwiera nowe sklepy nawet  w małych 10-tysięcznych miastach, jak i wielkich aglomeracjach - wszędzie tam, gdzie siła nabywcza ludności, lokalizacja i wielkość sklepu dają pewność, że będzie to rentowna drogeria. Dlatego też Rossmann planuje na przykład otwarcie kolejnego sklepu w odnowionym pasażu przy Al. Jana Pawła II w Warszawie. „Jesteśmy zadowoleni z tempa rozwoju. W 2010 zanotowaliśmy ponad 20-proc. wzrost obrotów" - podkreśla Marek Maruszak, Prezes Zarządu Rossmann.

W 2009 roku Rossmann otworzył 82 placówki, w tym planuje otwarcie ponad 100. Marek Maruszak o planach rynkowych firmy Rossmann na 2010 rok: „Przyglądamy się rynkowi i dostrzegamy dwa istotne trendy - coraz większą wrażliwość na cenę oraz poszukiwanie nowych produktów. Dlatego w tym roku postaramy się o niskie ceny i będziemy kontynuować akcje promocyjne. Zauważyliśmy, że nasze klientki są coraz bardziej wymagające, dlatego w tym roku pojawi się w naszych sklepach aż 6 tys. nowości. Odświeżymy też i zmienimy formułę naszego pisma dla konsumentów Skarb."

Rossmann otwiera średnio 2 drogerie tygodniowo. Większość z nich znajduje się przy ruchliwych miejskich ulicach. W listopadzie Rossmann planuje otwarcie drogerii nr 500. Do końca 2010 roku firma zamierza zatrudnić 1 600 nowych pracowników.

Rossmann w liczbach:

Od 17 lat w Polsce

Lider, z 13-proc. udziałem w rynku dystrybucji kosmetyków

450 sklepów samoobsługowych w ponad 220 miastach

7 000 pracowników

Ponad 360 000 klientów każdego dnia

140 mln na inwestycje w 2010 roku

„Skarb" to pismo o charakterze poradnikowym, miesięcznik o nakładzie 400 000 egzemplarzy. Ukazuje się już 5 lat. Jest rozdawany bezpłatnie w drogeriach Rossmann.

(Maja Święcka) 

tagi: Rossmann ,