"Niewątpliwy sukces na polu społecznej odpowiedzialności, mający przełożenie w opublikowanym Rankingu Odpowiedzialnych Firm, jest efektem pracy wszystkich pracowników firmy, pokłonem dla wypracowanych metod zarządzania i naszej wielkiej pasji, jaką jest warzenie najlepszego piwa. Nasza współpraca z partnerami biznesowymi oraz organizacjami trzeciego sektora w ramach inicjatywy społecznej „Warto być za!" czy programu wolontariatu pracowniczego przynosi wymierne korzyści lokalnym społecznościom, których jesteśmy częścią" - powiedział Paweł Sudoł Prezes Kompanii Piwowarskiej po ogłoszeniu rankingu.
Jak powstał ranking
Ranking został przygotowany w oparciu o pięć kryteriów/kategorii: podstawy społecznej odpowiedzialności, relacje z klientami, relacje z pracownikami, odpowiedzialność ekologiczna oraz zaangażowanie społeczne. W każdej z sześciu kategorii znalazło się 10 pytań. W każdym wymienionym obszarze można było uzyskać maksymalnie 100 punktów. Kompania Piwowarska uzyskała 541 punktów z maksimum możliwych do zdobycia 600. Dodatkowo Kompania Piwowarska została Liderem Odpowiedzialności w obszarze zaangażowania społecznego, zdobywając maksimum punktów.
Społeczna odpowiedzialność Kompanii
„Dla Kompanii Piwowarskiej odpowiedzialne działanie biznesu jest kluczowym dla zapewnienia zrównoważonego rozwoju firmy oraz jej partnerów biznesowych. Prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny jest spójną koncepcją zarządzania realizowaną przez wszystkich pracowników firmy. Podejmując decyzje biznesowe kierują się oni m.in. zasadami etycznymi czy środowiskowymi, przy założeniu ograniczonych zasobów i optymalizacji ich wykorzystania" - wyjaśnia Małgorzata Walędzińska, Manager CSR z Kompanii Piwowarskiej SA.
Społeczna odpowiedzialność w kontekście obszarów zrównoważonego rozwoju to integralna część filozofii Kompanii Piwowarskiej. W ramach prowadzonej działalności firma zidentyfikowała 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju, świadczących o odpowiedzialnym podejściu do biznesu.
Odpowiedzialna konsumpcja i zaangażowanie lokalne
W ramach przeciwdziałania nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Kompania Piwowarska wraz z branżą uczestniczy w wielu przedsięwzięciach promujących odpowiedzialną konsumpcję (Pozory mylą, dowód nie, Prowadzący - niepijący) a także proponuje własne, nowatorskie rozwiązania (Sprawdź promile).
Firma angażuje się także w życie lokalnych społeczności, w których funkcjonuje, przynosząc trwałe korzyści partnerom biznesowym czy społecznym oraz organizacjom pożytku publicznego (inicjatywa przeciwdziałająca wykluczeniu społecznemu z powodu ubóstwa „Warto być za"! oraz kompleksowy program wolontariatu pracowniczego Ekipa nie tylko od święta). Prowadzi także nieprzerwany dialog z partnerami biznesowymi, czyli dostawcami i odbiorcami, na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Firma przyjazna środowisku
Działania środowiskowe są jednym z najważniejszych elementów polityki zrównoważonego rozwoju i przynoszą firmie wymierne korzyści ekonomiczne. Efektem przeprowadzonych w ostatnich latach przez Kompanię Piwowarską inwestycji mających związek z ekologią jest między innymi oszczędność wody, energii elektrycznej i ciepła, z czym wiąże się również obniżenie kosztów produkcji. W ciągu ostatnich 3 lat Kompania Piwowarska zaoszczędziła 10% wody, 29% ciepła oraz ograniczyła emisję CO2 aż o 47%. Dodatkowo dla pracowników uruchomiony został specjalny program ekologiczny „Zgrani z naturą", stanowiący rozszerzenie prowadzonej przez firmę polityki ochrony środowiska. Jest on naturalną stymulacją pracowników i ich rodzin do zmniejszania ilości wytwarzanych odpadów i świadomej ich segregacji, oszczędzania wody, energii elektrycznej czy energii cieplnej na gruncie prywatnym.
Dodatkowe informacje o Rankingu
O pierwsze miejsca w Rankingu Odpowiedzialnych Firm ubiegało się 70 największych firm w Polsce, z czego ok. 50 było firmami z kapitałem międzynarodowym, a pozostałe 20 firm było firmami polskimi. Wszystkie firmy, które wzięto pod uwagę przy konstruowaniu Rankingu, poddano audytowi przeprowadzonemu przez PricewaterhouseCoopers. Odpowiedzi zawarte w próbie ankiet zostały porównane z dokumentami źródłowymi i dodatkowymi informacjami uzyskanymi w trakcie rozmów z przedstawicielem każdej zgłoszonej do rankingu firmy. Po zestawieniu ankiet z danymi i skorygowaniu zgodnie z wytycznymi powstało ostateczne zestawienie Ranking Odpowiedzialnych Firm w Polsce 2010. liderem w 2010 roku została firma Danone, na drugim miejscu Kompania Piwowarska, natomiast trzecie zaszczytne miejsce zajęła firma Procter & Gamble.
(Maja Święcka)
tagi: Kompania Piwowarska ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...