Nieskategoryzowane

Sadzonki za szkło

Wtorek, 27 kwietnia 2010
W weekendowej EKO Akcji Szkła Segregacji firm Carlsberg Polska i TESCO wzięło aktywny, bezpośredni udział 15 tysięcy osób, które na miejsca akcji dostarczyły łącznie 50 ton szkła, odbierając w zamian około 20 tysięcy sadzonek i nasion. Patronat nad akcją obejmowała KOBA, Organizacja Odzysku. Celem tej wspólnej, weekendowej akcji Carlsberg Polska i TESCO było budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu.

W ubiegłą sobotę i niedzielę, 24 i 25 kwietnia w godzinach od 10.00 do 18.00 w wybranych sklepach TESCO w Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Włocławku i Wrocławiu odbyła się zbiórka opakowań szklanych, takich jak butelki po piwie, słoiki. W zamian za przyniesienie - do specjalnie oznakowanego miejsca na parkingu sklepu - 5 opakowań szklanych, klienci otrzymywali sadzonki rośliny ogrodowej bądź doniczkowej i nasiona.

"Co roku organizujemy tego typu akcje, ale dzięki współpracy z firmą Carlsberg Polska ta pobiła wszystkie nasze dotychczasowe rekordy zarówno pod względem frekwencji, jak i zebranych ilości odpadów. To pokazuje, że wspólne działania edukacyjne są skuteczniejsze"- mówi Agnieszka Suszko, która zajmuje się działaniami w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, w TESCO Polska.

"Udział mieszkańców miast w Eko Akcji świadczy o ich dużej świadomości ekologicznej. Uczestnicy Eko Akcji przynosili przede wszystkim słoiki, jak również butelki po piwie. Czujemy powinność mówienia naszemu konsumentowi, co należy czynić z butelką po wypiciu trunku. Jedynym sprawdzonym sposobem na zmniejszenie problemów ekologicznych związanych z opakowaniami szklanymi jest ich recykling, który oszczędza zużycie energii i zapobiega składowaniu odpadów. Ta akcja potwierdziła, iż konsumenci, w tym nasi konsumenci piwa, są wrażliwi ekologicznie, a temat segregacji opakowań szklanych i recyklingu nie jest im obcy. Frekwencja podczas akcji wskazuje na bardzo duże potrzeby w zakresie selektywnej zbiórki odpadów" - mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

„Akcja zorganizowana przy współpracy Carlsberg Polska oraz TESCO przyniosła rezultaty, które pozytywnie zaskoczyły również naszą Organizację. Odzew społeczny był tak duży, że w punktach oddawania opakowań szklanych tworzyły się kolejki.  Wskazuje to w sposób jednoznaczny, że Polacy chętnie segregują odpady,  doskonale rozumiejąc  istotę tego zagadnienia. Szczególnie jeżeli widzą, że Akcja jest sprawnie zorganizowana, a ich wysiłek symbolicznie wynagradzany, np. w postaci sadzonki" -  mówi Zbigniew Skowronek, Dyrektor ds. Handlowych w KOBA, Organizacji Odzysku S.A.

Akcją ekologiczną były objęte poniższe sklepy Tesco:

1. Szczecin, ul. Milczańska - zebrano 8 ton szkła, wydano prawie 4 000 sadzonek, kwiatów i nasion

2. Kraków, ul. Kapelanka i ul. Wielicka - zebrano 16 ton szkła, wydano ponad 5 500 sadzonek, kwiatów i nasion

3. Wrocław, ul. Długa i ul Czekoladowa - zebrano 10 ton szkła, wydano prawie 2 500 sadzonek, kwiatów i nasion

4. Włocławek, ul. Kruszyńska - zebrano 8 ton szkła, wydano ponad 3 500 sadzonek, kwiatów i nasion

5. Warszawa, al. KEN - zebrano 8 ton szkła, wydano ponad 4 500 sadzonek, kwiatów i nasion

(Maja Święcka)          

tagi: Carlsberg , Tesco ,