Dostęp do platformy od Nowego Roku mają wyłącznie kierowcy, którzy dostarczyli dokumenty, wymagane przez nowe standardy weryfikacji, wprowadzone przez Bolt. Dotychczas, zgodnie ze znowelizowana ustawą o transporcie, kierowcy musieli dostarczyć: zdjęcie lub skan prawa jazdy, zaświadczenie o niekaralności, dowód osobisty lub paszport.
Wśród wykraczających poza standard dokumentów i wymagań, które zespół ekspertów Bolt weryfikuje, znajdują się:
- licencje na wszystkie gminy, gdzie flota lub kierowca chce świadczyć usługi (licencja musi być wpisana do rejestru CEIDG),
- potwierdzenie przejścia badań medycznych i psychotestów,
- identyfikator kierowcy taxi w miastach, gdzie obowiązuje,
- zdjęcie prawidłowo oznaczonego auta,
- zdjęcie tyłu dowodu rejestracyjnego.
Ponadto kierowcy korzystający z aplikacji Bolt zobowiązani są również do przestrzegania Standardów bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką, które stanowią zbiór zasad obowiązujących użytkowników platformy.
„Jako lider na rynku przewozu osób jesteśmy zobowiązani, aby być tą firmą, która wyznaczy nowe standardy w branży.1 stycznia 2023 roku symbolicznie wchodzimy w Nowy Rok, wprowadzając w życie nowe standardy obowiązujące na platformie Bolt. Zaostrzenie wymogów wobec kierowców i flot potwierdza, że Bolt traktuje poważnie swoje zobowiązanie z marca br., zawarte w standardach bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką. Bezpośrednie przełożenie na kwestie bezpieczeństwa, ma weryfikacja osób świadczących usługi na platformie oraz pojazdów. Postanowiliśmy zatem wyznaczyć w tym zakresie nowe, inspirujące całą branżę standardy i tym samym zablokowaliśmy dostęp do platformy kierowcom, którzy nie dostarczyli dodatkowych dokumentów” - mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
W Warszawie kierowcy i kierowczynie mogą się również zgłaszać do Punktu Obsługi Kierowców, pierwszego takiego punktu platformy w Polsce. Kolejnych 11 powstanie w największych polskich miastach. W punktach kierowcy muszą przedstawić wszystkie konieczne dokumenty, a specjalnie przeszkolony zespół Bolt szczegółowo je weryfikuje przed dodaniem do platformy.
Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.
Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Źródło: PAP