„Lekkerland odnosi wiele korzyści dzięki zastosowaniu tego rozwiązania. Z jednej strony pomaga nam ono znacząco zmniejszyć liczbę błędów popełnianych podczas komisjonowania, a tym samym podnieść jakość usług" - wyjaśnia Dariusz Zdanowicz, Prezes Zarządu. - „Z drugiej zaś strony umożliwia dalsze zwiększanie efektywności i rentowności procesów magazynowych, teraz bardziej przyjaznych środowisku naturalnemu. Od momentu wdrożenia systemu pick-by-voice w Sosnowcu udaje się nam zaoszczędzić 700 kartek papieru dziennie."
Innowacyjna technologia w logistyce
Wdrożenie technologii pick-by-voice odbyło się we współpracy z niemiecką firmą topsystem, wieloletnim partnerem Lekkerland w Europie w zakresie wprowadzania nowych rozwiązań. Innowacyjny system, w którym operacje komisjonowania kontrolowane są głosowo i za pomocą skanera, dostosowano do wymogów obsługi procesów magazynowych w centrum w Sosnowcu. Przed rozpoczęciem kompletacji zamówienia system głosowy „Lydia" automatycznie kieruje pracownika do właściwego punktu w magazynie.
Pracownik ma za zadanie zeskanować kod paskowy produktu, tzw. kod towarowy EAN, w celu upewnienia się, że znajduje się we właściwym miejscu i że zlokalizowany został właściwy produkt. Przez słuchawki otrzymuje komendę dotyczącą zamówionej ilości danego towaru. Po zakończeniu procedury kompletacji całej przesyłki jest ona kontrolnie ważona i fotografowana cyfrowo na potrzeby dalszej dokumentacji. W ten sposób system weryfikuje i sprawdza każdą czynność związaną z komisjonowaniem, co pozwala firmie Lekkerland radykalnie zminimalizować liczbę pomyłek popełnianych przy kompletacji zamówień, a tym samym poprawić jakość procesów.
„Wdrażając technologię pick-by-voice Lekkerland Polska ma na celu rozwój firmy w zakresie innowacyjności oraz optymalizację relacji z klientami" - mówi Dariusz Zdanowicz. - „Logistyka w Lekkerland jest dostosowana do wymogów związanych z obsługą branży convenience i pełni ważną rolę w spełnianiu oczekiwań naszych klientów i konsumentów, zgodnie z firmowym hasłem Zapewnij klientom sukces".
Kilka słów o Lekkerland Polska S.A.
Lekkerland Polska obsługuje 14,7 tys. sklepów na stacjach paliw, kiosków, sklepów typu convenience, hipermarketów Cash and Carry, supermarketów oraz punktów gastronomicznych, oferując klientom pełen asortyment słodyczy, napojów, wyrobów tytoniowych, przekąsek, leków i suplementów diety sprzedawanych bez recepty, produktów pre-paid, a także innych artykułów niespożywczych i typu convenience. W roku 2008 firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 767 milionów euro.
(Maja Święcka)
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...