Dynamika wzrostu rynku e-commerce z roku na rok przyspiesza. Doskonałym środowiskiem do rozwoju biznesu on-line są platformy marketplace. Ich wyróżniki to wygoda zakupów, szeroki wybór towarów i bezpieczeństwo realizowanych transakcji. DHL Parcel – ekspert w obsłudze dynamicznie zmieniającego się rynku e-commerce podjął współpracę z Aliexpress – jednym z najpopularniejszych marketplace’ów na świecie.
Marketplace z coraz większym udziałem w rynku e-commerce
Według prowadzonych badań, w najbliższych latach, udział platform marketplace w rynku e-commerce osiągnie ponad 70%. Tylko w Polsce już teraz 1/3 ankietowanych wskazuje je jako preferowane miejsce zakupów w sieci, a aż 2/3 polskich konsumentów dokonuje regularnych zakupów w tym kanale. Popularność marketplace’ów w skali lokalnej i globalnej skutkuje wysoką konkurencyjnością, a ta oznacza korzyści dla klientów indywidualnych i biznesowych. Platformy rozwijają ofertę, swoje funkcjonalności i intuicyjne rozwiązania. Wszystkie te działania mają jeden wspólny mianownik – satysfakcję użytkownika – zarówno sprzedającego, jak i finalnego klienta. Powszechna digitalizacja i zastosowanie nowych technologii otwiera nowe perspektywy rozwoju. Wśród trendów można wymienić: wykorzystanie aplikacji mobilnych, dogodne systemy płatności i czas dostawy, który jest jednym z najważniejszych czynników z perspektywy klienta.
W tego typu serwisach lubimy przede wszystkim dostęp do szerokiej, zróżnicowanej oferty w jednym miejscu, a także szybką realizację zamówienia i dostawy. Po drugiej stronie – sprzedawcy, mali i duzi, doceniają platformy sprzedażowe głównie ze względu na możliwość dotarcia do dużej grupy klientów w jednym miejscu. Obecność tam wiąże się dla sprzedawców z szeregiem zalet i korzyści, ale także wyzwań, związanych np. z dostawą.
Paczki z Aliexpress do odbioru w punktach DHL Parcel
DHL Parcel – ekspert w obsłudze dynamicznie zmieniającego się rynku e-commerce podjął współpracę z Aliexpress – jednym z najpopularniejszych marketplace’ów na świecie.
- Klienci Aliexpress od teraz będą mogli odebrać paczki w DHL POP (Punkty Obsługi Paczek) oraz w automatach POP Box. Warto wspomnieć, że nasza firma dysponuje największą siecią punktów na polskim rynku. Mocną sieć POP uzupełnią także automaty paczkowe. Odbiory w kanale OOH zyskują coraz większą popularność. Klienci cenią nasze punkty obsługi paczek i automaty za możliwość odebrania paczki w dogodnym miejscu i czasu, a także aż czterodniowy czas oczekiwania przesyłki w wybranej lokalizacji. Jesteśmy przekonani, że współpraca, którą rozpoczęliśmy ma bardzo wysoki potencjał dla obu stron – komentuje Maciej Magiera, Dyrektor ds. Kluczowych Klientów DHL Parcel.
- Synergia dwóch mocnych marek stwarza wiele możliwości biznesowych. Połączenie naszych sił z operatorem kurierskim, będącym częścią globalnej sieci logistycznej to gwarancja satysfakcji naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że współpraca z DHL Parcel Polska zapewni im najwyższą jakość serwisu i elastyczność doręczeń – dodał Gary Topp European Commercial Director AliExpress.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.