Advertisement

Nieskategoryzowane

Navo idzie z duchem czasu

Piątek, 16 kwietnia 2010
Firma Navo - Polska Grupa Dystrybucyjna zakończyła kluczowy projekt 3 letniego planu rozwoju  Działu Operacyjnego.

Najważniejszą częścią planu było wdrożenie systemu WMS (Warehouse Managing System -zarządzania magazynem wysokiego składowania) LV3, który zapewnia bardzo wysoką jakość kompletacji zamówień, raportowanie na najwyższym poziomie, dużą elastyczność w kształtowaniu procesów logistycznych, oraz otwiera możliwość profesjonalnego świadczenia usług logistycznych (np. składowanie, contract - packing).

"Dzięki wdrożeniu nowych rozwiązań możemy zaoferować naszym obecnym i przyszłym klientom jeszcze lepszy poziom serwisu. Ponadto logistyka Navo stała się teraz w pełni konkurencyjna dla samodzielnych operatorów logistycznych. Jednocześnie stworzyliśmy możliwość szybkiego wdrażania i obsługi każdego nowego biznesu. W związku z realizacją przez firmę strategii rozwoju spodziewamy się intensywnego przyrostu ilości produktów i wielkości obrotu" - mówi Mariusz Latos, Dyrektor Operacyjny Navo PGD.

System LV3 jest w pełni zintegrowany z Oracle JD Edwards, systemem zarządzania przedsiębiorstwem klasy ERP od lat funkcjonującym w Navo.  Nowe rozwiązania zapewniają natomiast:

wzrost dokładności, szybkości i niezawodności pracy Działu Operacyjnegojeszcze lepsze możliwości dostosowania modelu dystrybucji do potrzeb dostawców i klientówułatwienie przyjmowania i wydawania towarówwyeliminowanie znakomitej większości potencjalnych błędów podczas przyjęcia dostaw i kompletacji zamówień, a co za tym idzie zmniejszenia ilości reklamacjizdecydowane usprawnienie i przyspieszenie inwentaryzacjiwyeliminowanie ogromnej ilości dokumentów - magazynier teraz kompletuje towar ze skaneremwzrost komfortu pracy wszystkich pracownikówłatwe, jednoznaczne identyfikowanie produktów i ich lokalizacji na magazyniebieżące zarządzanie terminami ważności produktów.


System dystrybucyjny Navo funkcjonuje w  oparciu o  trzy centra logistyczne, 20 punktów przeładunkowych, 15 000 mkw. powierzchni magazynowej i flotę ponad 400 samochodów, dzięki czemu pokrywa cały kraj i zapewnia niezawodny serwis dla kilkunastu tysięcy klientów należących do różnych segmentów rynku.

Dział Operacyjny Navo korzysta także z systemu FINDER do optymalnego funkcjonowania transportu, zużycia paliwa i bezpieczeństwa floty samochodowej, co maksymalizuje efektywność kosztową usług. Dział ten zapewnia również kompleksową, unikalną na polskim rynku w segmencie FMCG usługę przyjmowania zwrotów towarowych.

Już dziś Logistyka Navo świadczy także zewnętrzne usługi logistyczne, w tym contract -packing. Wdrożone systemy oznaczają natomiast możliwość oferowania zupełnie nowych usług, przy zachowaniu ciągłego doskonalenia jakości obsługi tak, aby nadal stanowić kluczowe wsparcie dla realizacji celów sprzedaży i dystrybucji.

Potwierdzeniem jakości pracy Działu Operacyjnego Navo jest wysoka ocena jakości serwisu logistycznego Navo w opinii sklepów detalicznych, potwierdzona wynikami w badaniach na temat satysfakcji z obsługi, przeprowadzonych przez niezależną firmę badawczą BCMM.

na zdj. Mariusz Latos, Dyrektor Operacyjny Navo PGD

(Aleksandra Syrtów)

 

tagi: Navo ,