- Konsumenci mogą wygrać jedno z 570 innowacyjnych, w 100% organicznych opakowań Fibre Bottle w ramach wspólnych działań marki Carlsberg i sieci Żabka.
- To część konsumenckiego testu prowadzonego przez Grupę Carlsberg w ośmiu krajach UE, mającego na celu zebranie informacji na temat doświadczeń konsumentów z Fibre Bottle. Butelka nie jest dostępna w sprzedaży.
- Piwo Carlsberg w Fibre Bottle zostało uwarzone z organicznego jęczmienia ze zrównoważonych upraw, dzięki czemu ograniczony został ślad węglowy.
Fibre Bottle nie będzie w Polsce dostępna w sprzedaży jednak można ją zdobyć biorąc udział w aktywnościach przygotowanych przez markę Carlsberg wspólnie z siecią Żabka. Od 7 do 13 września w sklepach Żabka trwać będzie konkurs „Wygraj piwo w butelce przyszłości", w którym klienci posiadający aplikację Żappka będą mogli zdobyć jedną z 500 sztuk Fibre Bottle. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy zakupić w sklepie sieci Żabka dwa dowolne piwa Carlsberg w butelce lub puszce, skanując aplikację Żappka, która przekieruje uczestnika na stronę konkursową
Wygraj butelkę przyszłości! butelkaprzyszlosci.pl. Na stronie należy podać kod z aplikacji i odpowiedzieć na pytanie: „A Ty jak dbasz o środowisko?”
Z kolei od 14 do 27 września szansę na otrzymanie Fibre Bottle będą mieli użytkownicy aplikacji Żappka, będący jednocześnie fanami piw Carlsberg i posiadający odpowiednią liczbę zebranych żappsów, w ramach aktywacji Hot Drop. Na chętnych spełniających warunki czekać będzie 70 sztuk Fibre Bottle.
- W Żabce cenimy innowacyjne rozwiązania, dlatego cieszę się, że wraz z firmą Carlsberg możemy zaprosić naszych klientów do przetestowania unikatowego opakowania Fiber Bottle dostępnego tylko w sklepach Żabka. Podejmujemy wiele działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, do których zachęcamy i angażujemy naszych klientów, pracowników, franczyzobiorców i partnerów ponieważ wierzymy, że tylko wspólnie możemy zmieniać nasze otoczenie - powiedziała Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich, Grupa Żabka
Fibre Bottle w ograniczonej liczbie będzie również osiągalna dla zainteresowanych konsumentów w konkursie na FB marki Carlsberg.
Opakowanie przyszłości Butelka Fibre Bottle generacji 2.0 to pionierskie rozwiązanie opakowaniowe, składające się z wewnętrznej wyściółki z roślinnego polimeru PEF i zewnętrznej obudowy z włókna drzewnego. Oba materiały są pochodzenia naturalnego i sprawiają, że butelka jest w pełni bio (z wyłączeniem kapsla).
Polimer PEF opracował partner Grupy Carlsberg – firma Avantium - wiodący ekspert w dziedzinie chemii odnawialnej. PEF jest wytwarzany z surowców naturalnych i pełni rolę skutecznej bariery pomiędzy piwem a zewnętrzną obudową z włókna drzewnego, chroniąc piwo – jego smak i nagazowanie - lepiej niż konwencjonalne opakowania PET.
Z kolei zewnętrzna obudowa Fibre Bottle jest organiczna (bio-based), zbudowana z włókien drzewnych pozyskanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Ma właściwości izolacyjne, dzięki którym piwo jest dłużej zimne w porównaniu z puszkami i szklanymi butelkami. Producentem zewnętrznej powłoki jest firma opakowaniowa Paboco.
Generacja 2.0 Fibre Bottle w ocenach cyklu życia już teraz ma mniejszy ślad węglowy niż jednorazowa szklana butelka. Grupa Carlsberg planuje, że ślad węglowy w przypadku kolejnej generacji 3.0 Fibre Bottle będzie aż o 80% niższy niż szklanej butelki jednorazowej. Finalny cel to Fibre Bottle o śladzie węglowym tak niskim jak szklana butelka zwrotna. Co istotne, Fibre Bottle nie zastąpi, ale w przyszłości uzupełni istniejące już portfolio opakowań, takich jak szklane butelki i puszki, dając konsumentom szerszy wybór.
- To pionierskie opakowanie skrywa wspaniałe piwo uwarzone z jęczmienia uprawianego w pełni ekologicznymi metodami i z zastosowaniem rolnictwa regeneracyjnego. Te metody rolnicze przyczyniają się do zwiększenia bioróżnorodności terenów uprawnych, poprawy kondycji gleby i zwiększenia naturalnej sekwestracji dwutlenku węgla. Konsumenci mogą spodziewać się tego samego wyśmienitego smaku piwa Carlsberg – podkreśla Aleksandra Borek menedżer marki Carlsberg w Carlsberg Polska.
- Cieszymy się, że sieć Żabka, która tak mocno jak Grupa Carlsberg promuje i aktywnie działa w obszarze zrównoważonego rozwoju, jest otwarta na propozycję wspólnych działań i daje swoim klientom możliwość zdobycia jednego z pionierskich opakowań Fibre Bottle – dodaje Aleksandra Borek.
Nowa generacja Fibre Bottle jest wynikiem trwającego od 2015 r. innowacyjnego projektu realizowanego przez Grupę Carlsberg wspólnie z Paper Bottle Company (Paboco), Avantium i partnerami z Paper Bottle Community. Trwają prace nad generacją 3.0 Fibre Bottle. To opakowanie wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg pn. „Together Towards ZERO and Beyond”.