Reportaże

ISM 2010 Kolonia

Niedziela, 28 marca 2010
1.503 wystawców z 66 krajów na powierzchni blisko 110.000 mkw. zaprezentowało najnowsze trendy w przemyśle cukierniczym, podczas jubileuszowych, 40-tych międzynarodowych targów słodyczy ISM w Kolonii (Niemcy), które odbyły się w dniach 31.01-3.02 br. Według organizatorów, tegoroczne targi ISM w Kolonii odwiedziło około 32 000 osób związanych z branżą słodyczy ze 140 krajów. Ponad 64% odwiedzających przyjechało do Kolonii z zagranicy.
Tradycyjnie już w targach uczestniczyły firmy z Polski (51), które bardzo aktywnie promowały rodzime produkty. Polscy producenci słodyczy lokowali swoje stoiska samodzielnie, lub na „wyspach” grupujących kilku wystawców. Szkoda jednak, że polscy wystawcy wciąż nie grupują się w duże – narodowe stoisko, wzorem innych państw, przy aktywnym udziale organizacji rządowych i handlowych. Myślę jednak, że to wymaga czasu i dogadania się kilku niezależnych organizatorów targów. Samodzielne stanowiska dawały możliwość zaprezentowania oferty handlowej na znacznie większych powierzchniach i w innych halach targowych. Wybierane były przez duże polskie firmy, jak lubelska Solidarność, Mieszko, Wawel, czy Terravita. Tradycyjnie już redakcja miesięcznika HURT & DETAL towarzyszyła polskim wystawcom, prezentując nasz najnowszy magazyn Food from Poland.
Magazyn był aktywnie kolportowany wprost do rąk odwiedzających targi kupców z całego świata oraz poprzez inne stanowiska prasy handlowej znajdujące się poza halami. Każdy z polskich wystawców miał również możliwość zapoznania się z tematyką bieżącego numeru. Stoisko prasowe wśród polskich producentów stało się również fachowym punktem informacyjnym dla odwiedzających targi – zarówno na temat polskich producentów, jak i rynku słodyczy w Polsce.