Handel

Pocovidowe realia targowe

Poniedziałek, 16 maja 2022 HURT & DETAL Nr 05/195. Maj 2022
Targi branżowe to czas, gdy przedsiębiorcy z całego świata mogą przedstawić swoje produkty i nawiązać współpracę z kontrahentami. Pandemia przewróciła do góry nogami cały rynek. Powoli branża wraca do działania, a w kalendarzu pojawiają się na nowo znane imprezy.
Początek roku nie zapowiadał tak szybkiego odwrotu pandemii, a tym samym odmrożenia branży targowej. Nieliczne wydarzenia, jak największe targi słodyczy ISM, odbyły się w reżimie sanitarnym oraz atmosferze niepewności w związku z kolejną falą pandemii. Mimo to polska reprezentacja w Kolonii liczyła ponad 60 firm, które godnie reprezentowały nasz kraj. Były to między innymi Cukry Nyskie, Mieszko, Dr Gerard.

W międzyczasie głośno było o uczestnictwie Krynicy Vitamin w targach „Winter Fancy Food Show” w Las Vegas, o czym pisało wiele branżowych portali, a przy których firma MAXPOL miała swój skromny udział. Przykład Krynicy pokazuje, że polscy producenci mogą nawiązać skuteczną walkę o klienta nawet na tak oddalonym i konkurencyjnym rynku jakim są Stany Zjednoczone, a jednym ze sprawdzonych sposobów na to jest prezentacja produktów na branżowych targach spożywczych. Jeszcze w tym roku będzie na to szansa podczas letniej edycji tego eventu, czyli Summer Fancy Food show (czerwiec) oraz PLMA Chicago – najstarszym wydarzeniu poświęconym markom własnym (listopad).

Kto mógł wtedy przypuszczać, że zaledwie kilka miesięcy później nastąpi zmiana o 180 stopni i pożegnamy wiele z COVID-owych przyzwyczajeń. Co za tym idzie, wiele wydarzeń, które zostały przełożone bądź odwołane z powodu pandemii teraz wraca, aby zdążyć przed sezonem urlopowym. Targi IFE Londyn odbyły się w dniach 21-23.03. Cieszyły się one ogromnym zainteresowaniem, gdyż jednocześnie oprócz branży spożywczej miały miejsce targi opakowań, hotelarstwa i wyposażenia gastronomii. Polecamy już przyszłą edycję tego wydarzenia, gdyż będzie odbywać się ono – od teraz – co roku.

W najbliższej przyszłości największe targi będą należeć do branży kosmetycznej (Cosmoprof Bologna), alkoholowej (Prowein Dusseldorf) czy marek własnych (PLMA Amsterdam). Na wszystkich tych wydarzeniach obecna będzie firma MAXPOL, która służyć będzie profesjonalną obsługą i zabudową targową.

Warto wspomnieć również targi SIAL Paryż, które są największym wydarzeniem spożywczym roku. W poprzedniej edycji (2018 rok) wzięło udział aż 7 200 wystawców przy 310 000 odwiedzających. Po 4-letniej przerwie spowodowanej między innymi pandemią, już w październiku targi te ponownie przyjmą wystawców i odwiedzających z całego świata.

Powinien być to jednocześnie mocny finisz branży targowej, której rok rozpoczął się mocno niepewnie, ale wraz z kolejnymi miesiącami i redukcją obostrzeń pandemicznych okazuje się łaskawszy pod względem udziału w największych wydarzeniach, na które już teraz zapraszam w imieniu swoim i firmy MAXPOL.

Karol Wiśniewski
Dyrektor Działu Marketingu, MAXPOL


a.JPG


Fot. mat. prasowe



tagi: Maxpol , targi , rynek spożywczy , sprzedaż handel , konsument , FMCG , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy ,