Raporty

Marka Kasia zbadała, które ciasta wielkanocne są w Polsce najpopularniejsze

Piątek, 01 kwietnia 2022
Z raportu przeprowadzonego przez markę Kasia wynika, że Polacy z okazji Wielkanocy najchętniej pieką mazurka. Na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się sernik, babka oraz makowiec. Dużą popularnością cieszą się także wypieki wegańskie – już blisko 20% wszystkich ciast stanowią te, które powstały wyłącznie ze składników pochodzenia roślinnego.
Marka Kasia zainicjowała badanie wielkanocnych zwyczajów Polaków dotyczących świątecznych wypieków. Jak wynika z raportu, ciasta goszczą na świątecznych stołach aż u 97% Polaków (badanie Biostat dla marki Kasia, marzec 2022). 70% badanych deklaruje, że przygotowuje je samodzielnie. Co więcej, okazuje się, że pieczenie to nie tylko domena kobiet. Aż 60% ankietowanych mężczyzn przyznało, że piecze na Wielkanoc! A ile ciast pojawia się w naszych domach na święta? Także w tym zakresie wyniki badania wskazują, że uwielbiamy wielkanocne słodkości – respondenci najczęściej wskazywali (ponad 56%), że podają na stół minimum 3 ciasta. Co ważne, w opinii większości ankietowanych (73,8%), podczas tegorocznych świąt wielkanocnych będzie ich tyle samo, co w roku ubiegłym.

Jedną z ciekawych tendencji jest coraz większy udział ciast wegańskich w świątecznym menu. Już niemal 1/3 konsumentów w wieku 30-39 lat przygotowuje wypieki powstałe wyłącznie na bazie składników pochodzenia roślinnego.

Perfekcyjne ciasto na święta

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Kasia, źródłem kulinarnych inspiracji są dla Polaków głównie przepisy od znajomych i rodziny (68,2%) oraz te pochodzące z kulinarnych portali internetowych (59,8%). Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po przepisy z serwisów internetowych oraz po te proponowane przez influencerów.

Konsumenci chcą korzystać ze sprawdzonych przepisów, by mieć pewność udanych wypieków. Ich gwarancją są najwyższej jakości składniki – mówi Paulina Spratek z Upfield Polska – Z pomocą jak zawsze przychodzi „Kasia” – marka numer 1 do pieczenia**. Doskonale sprawdzi się do wykonania wielkanocnych ciast – tych tradycyjnych, jak i nowoczesnych, w tym wegańskich. „Kasia” z oferty firmy Upfield występuje w wersji klasycznej, wegańskiej bez laktozy oraz o maślanym smaku. Nie zawiera konserwantów i jest wzbogacana witaminami A i D.

Przepisy na perfekcyjne ciasta, czyli te, które błyskawicznie znikają z talerzy, można znaleźć na stronie www.mojeciasto.pl.

infografika_KASIA1.jpg


infografika_KASIA2.jpg




* Badanie Biostat dla marki „Kasia” (Upfield), marzec 2022
** Dane Nielsen: Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami, sprzedaż wartościowa, okres sierpień 2020 – lipiec 2021, kategoria: Margaryny do pieczenia.



tagi: Upfield Polska , Kasia , ciasta wielkanocne , rynek spożywczy , Wielkanoc , sprzedaż handel , konsument , FMCG , przemysł spożywczy ,