Zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o sushi - idealnie wydobywa i podkreśla jego walory smakowe. Oroya Sushi Wine to wino stworzone przez japońską enolożkę Yoko Sato. Tę nowość w portoflio Henkell Freixenet Polska można już znaleźć na sklepowych półkach. To jedno z pierwszych win zaproponowanych w ramach międzynarodowego projektu – World Wine Project. Grupa Henkell Freixenet ma czym zaskakiwać koneserów dobrego wina – jest właścicielem wielu prestiżowych winnic na całym świecie. Ciekawych win będzie zatem więcej.
Nowość w kategorii win
Cel był jeden: stworzyć wino, które będzie idealnie wydobywało i podkreślało walory smakowe sushi – najczęściej zamawianej potrawy kuchni japońskiej w Polsce. I tak powstała Oroya.
- Oroya Sushi Wine to wino stworzone przez japońską enolożkę Yoko Sato - a kto, jak nie Japończycy, wiedzą jaki trunek jest najbardziej odpowiedni do sushi! - mówi Tomasz Potrzebowski, Ekspert Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska. - Yoko pracuje w hiszpańskiej winnicy Segura Viudas i właśnie w tym kraju powstało wino. Wytworzone zostało z trzech odmian winogron - Airen, Macabeo i Mascatel. Wino ma przyjemny, egzotyczny aromat orientalnych przypraw z dodatkiem wyraźnych nut cytrusów, zielonych jabłek i kwiatów. Dzięki swojej subtelności idealnie wydobywa i podkreśla walory smakowe sushi. Co bardzo ważne - jest świetnym uzupełnieniem dla tego dania, jednocześnie nie dominuje nad wyrafinowanym i dość delikatnym smakiem ryby. Oroya sprawdzi się również w połączeniu z owocami morza, smażonymi i pieczonymi rybami, delikatnymi przekąskami oraz sałatkami – mówi Tomasz Potrzebowski.
Fenomen sushi
Skąd pomysł na wino do sushi? Sushi to najczęściej zamawiana potrawa kuchni japońskiej w Polsce. To stale rosnący i rozwijający się segment. Z roku na rok dostępność sushi jest też coraz większa, danie pojawiło się w ofercie wielu dyskontów. Za co Polacy kochają sushi? To zdrowy, lekki i pyszny posiłek, sprzyjający długim rozmowom, idealny na rodzinny obiad, kolację z przyjaciółmi czy służbowy lunch. A wybór składników jest tak bogaty, że każdy znajdzie tu coś dla siebie.
Światowy projekt winiarski
Oroya to jedno z pierwszych win zaproponowanych szerokiemu gronu konsumentów i kontrahentów - zarówno w kanale nowoczesnym, jak i HoReCa - w ramach międzynarodowego projektu firmy Henkell Freixenet Polska - World Wine Project. Chodzi o zaskakiwanie koneserów win propozycjami nieoczywistymi, wyszukanymi.
- Jesteśmy we wszystkich kanałach sprzedaży, a nasza oferta jest szeroka – mówi Tomasz Potrzebowski, koordynator projektu. - Bazujemy na globalnych zasobach Grupy Henkell Freixenet. W 2019 roku, po połączeniu z firmą Freixenet, staliśmy się właścicielami wielu winnic na całym świecie oraz uznawanych w świecie winiarskim marek butikowych. Wina z tych winnic uzyskują najwyższe noty w opinii krytyków oraz prestiżowych magazynów winiarskich. Hiszpańskie DNA firmy w pewien sposób określa kierunek poszukiwań. Oferta produktowa jest zatem oparta o wina z Hiszpanii, jednak nie zabraknie w niej trunków z innych krajów i regionów winiarskich. Francja, Niemcy, Argentyna również będą miały swoją reprezentację. Bliskie polskim sercom wina węgierskie i morawskie także znajdują tu miejsce – zapewnia Tomasz Potrzebowski.
Grupa Henkell Freixenet posiada własne winnice w najważniejszych winiarskich krajach świat – m.in. w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, na Węgrzech, a także w Chile, Argentynie, RPA oraz Nowej Zelandii. Dlatego zaproponowanie klientom unikalnego asortymentu win z całego świata – a to cel World Wine Project – nie będzie trudnym zadaniem.
- Nie chcemy sprowadzać win, które są jedynie dobre, wystarczające, poprawne - mówi Joanna Semczuk, Dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska. – Zależy nam na wprowadzaniu marek, które mają szanse odegrania ważnej roli. W czasach, kiedy zanikają różnice między społeczeństwami, wierzymy, że polski konsument, krok po kroku, staje się w swoich zachowaniach zakupowych podobny do innych Europejczyków. Chcemy więc dostarczać – kanałom dystrybucji i polskiemu klientowi – wina, które odniosły sukces na rynkach światowych, bo jesteśmy przekonani, że podobnie będzie w Polsce – uważa Joanna Semczuk.
Oroya Sushi Wine w pojemności 0,75 l dostępne jest w szerokiej dystrybucji od 1 marca br. Cena rekomendowana to 19, 95 zł.