Auto

Peugeot e-Partner - elektryczny kombivan do codziennej pracy

Czwartek, 17 marca 2022 HURT & DETAL Nr 03/193. Marzec 2022
Samochody elektryczne coraz częściej spotykane na wielkomiejskich ulicach – wyznaczają trendy motoryzacji przyszłości. Nie omija to również segmentu aut dostawczych, których przybywa, i to w szybkim tempie, między innymi dzięki inwestycjom firm przewozowych i tych z sektora FMCG.
W tzw. elektryki w ciągu ostatnich lat inwestują firmy kurierskie takie jak: DHL, DPD czy InPost. W swojej flocie dostawcze auta elektryczne posiadają również sieć Żabka czy producent nabiału Hochland Polska.

Nowy Peugeot e-Partner to kontynuacja serii elektrycznych kombivanów oferowanych przez francuskiego producenta. Jest cichy, zwinny i ładowny. Maksymalny udźwig wersji Standard wynosi 803 kg. Na pace zmieści towary o pojemności 3,3 m3, a przy użyciu funkcji „kabina Multiflex” (funkcja polegająca na pochyleniu siedziska pasażera – tworzy się wtedy otwór, przez który można wsunąć dłuższe elementy ładunku) zwiększa się ona do 3,8 m3.

Peugeot e-Partner z zewnątrz nie przypomina auta elektrycznego. Ma dwa wyróżniki: bardziej widoczna zielona rejestracja oraz mniej widoczna literka „e” znajdująca się w logo modelu. Bryła Peugeota sama w sobie jest po prostu atrakcyjna, choć znajdą się tacy, którzy oczekiwaliby bardziej futurystycznego wyglądu.

W środku trafimy na – znaną już z modelu e-208 – specyficznie spłaszczoną z góry i dołu kierownicę, elektroniczny wyświetlacz oraz elektroniczne lusterko. Ten ostatni element staje się wyjątkowo przydatny podczas parkowania, ponieważ dzięki dwóm kamerkom pokazuje nie tylko co znajduje się za nami, ale również z prawej strony auta. Wnętrze posiada wiele schowków i przestrzeni do przechowywania przedmiotów podczas jazdy. Bez problemu znajdziemy bezpieczne miejsce na smartfona czy tablet.

Zasięg i ładowanie

Auto po pełnym naładowaniu na wyświetlaczu pokazywało 280 km zasięgu. Przy codziennej jeździe w mieście realnie wynosi mniej. Ładowanie prądem stałym z pełnym potencjałem mocy do 90% zajęło około 40 minut. Domowe ładowanie prądem zmiennym powinno zakończyć się przed świtem. Prędkość maksymalna testowanego auta ograniczona jest do 130 km/h, co w zupełności wystarcza w mieście.

Cena

Peugeot e-Partner Furgon w wersji Standard z akumulatorem o pojemności 50 kWh oraz mocą na poziomie 136 KM (100 kW) i momentem obrotowym wynoszącym 260 Nm będzie nas kosztował w salonie od 143 796 zł brutto (netto 116 907 zł).

Podsumowując, e-Partner to dobry wybór dla osób pracujących w handlu, które chcą (z wykorzystaniem buspasów i bezpłatnych parkingów miejskich) szybko przemieszczać się po mieście i mają możliwość nocnego ładowania.

Przechwytywanie.JPG






tagi: Peugeot e-Partner , elektryczny kombivan , motoryzacja , auto , handel , sprzedaż , sklepy spożywcze , sieci handlowe ,