Marka Okocim na sezon wiosenno-letni wzbogaca ofertę piw bezalkoholowych o nowość Limonka z miętą 0,0%. Marka wprowadza również nowości w segmencie piw smakowych o zawartości alkoholu 4,5 proc., proponując 4 innowacje smakowe: Mocną Pomarańczę, Malinę z borówką amerykańską, Mocną Wiśnię i Grejpfrut z limonką. Nowości pojawią się w unowocześnionej wersji opakowań.
W 2021 roku na rynku piwa popularność utrzymywał segment piw smakowych - zarówno warianty alkoholowe jak i bez procentów. Mimo spadków alkoholowych lagerów o 1,8 proc., smakowe piwa alkoholowe odnotowały wzrost wartościowy sprzedaży o prawie 8 procent1. Z kolei sprzedaż bezalkoholowych piw smakowych wzrosła o 7 proc. Warto zaznaczyć, że piwa bezalkoholowe są już oddzielną kategorią, której udział w całej kategorii piwa wyniósł 6,6 proc. w 2021 roku, w porównaniu do 5,7 proc. w 2020. Zgodnie z tymi trendami i potrzebami konsumentów, marka Okocim przygotowała kilka ciekawych wariantów piw smakowych, zarówno bezalkoholowych, jak i nowych alkoholowych propozycji – o zawartości alkoholu 4,5 proc.
Owocowe smaki
Okocim do obecnej oferty piw bez procentów dodał kolejną nowość - Limonkę z miętą 0,0%, która świetnie sprawdzi się jako orzeźwiające piwo bezalkoholowe. W tegorocznych propozycjach pojawią się również piwa smakowe o zawartości alkoholu 4,5 proc.: Mocna Pomarańcza, Malina z borówką amerykańską, a także, dostępne w ograniczonej dystrybucji - Mocna Wiśnia i Grejpfrut z limonką. Szeroki wybór smaków sprawia, że każdy z konsumentów znajdzie swój ulubiony - od orzeźwiających, cytrusowych, po nieco słodsze owocowe smaki.
– Jesteśmy marką z ponad 175-letnim piwnym dziedzictwem. Obok pielęgnowania tradycji, sprawnie odpowiadamy na trendy konsumenckie. Tegoroczne nowości bazują na owocowych połączeniach, które Polacy bardzo lubią, a ich punktem wspólnym, niezależnie od wariantu, jest orzeźwienie i wyjątkowy smak. To propozycje idealne na wiele okazji, np. na spotkania z przyjaciółmi, dla orzeźwienia i ochłody w ciągu dnia, gdy tylko mamy ochotę na pyszne piwo smakowe - mówi Patrycja Skierska, senior brand manager marki Okocim.
W 2022 roku Okocim zdecydował się również na nową szatę graficzną opakowań, w których dominującym elementem są owoce w soczystych barwach i elementy nawiązujące do piwnych korzenie marki, takie jak stempel z datą powstania Browaru Okocim – 1845 rok. Opakowania zostały unowocześnione, aby w czytelny sposób nawigowały konsumentów odnośnie zawartości alkoholu oraz smaku. Szatę graficzną przygotowała Agencja Edda Sp. z o.o.
Nowe smaki będą wsparte komunikacją w sezonie w ogólnopolskich mediach oraz w punktach sprzedaży. Nowe piwa smakowe Okocim dostępne są w ogólnopolskiej sprzedaży w butelkach zwrotnych o poj. 0,5l oraz w puszkach 0,5l, a Okocim Mocna Wiśnia i Grejpfrut z limonką tylko w butelkach zwrotnych 0,5l w sieci sklepów Grupy Eurocash.
1 Źródło: NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Beer), sprzedaż wartościowa i wolumenowa, skumulowane okresy: I - XII 2020, I - XII 2021, kategoria: Piwo.