Nieskategoryzowane

Internetowe oblicze Sobieskiego

Wtorek, 16 marca 2010
Agencja Kore Konnektiv zaprezentowała nową stronę internetową marki Sobieski, z portfolio Grupy Belvedere. To kolejny krok w umacnianiu wizerunku brandu Sobieski, związany z prowadzoną od kilku miesięcy kampanią reklamową z udziałem gwiazdora filmowego, Bruca Willisa.

Opracowując stronę sobieski.eu staraliśmy się nadać jej charakter i styl, jaki prezentuje Bruce Willis - powściągliwy, ale jednocześnie wyrazisty i zdecydowany. Taka też jest nowa strona internetowa marki Sobieski" - mówi Tomasz Więckowski, dyrektor zarządzający agencji reklamowej Kore Konnektiv.

W projekcie nowej strony www.sobieski.eu dominują wyważone czernie i biele, natomiast treści odwołują się do typowo męskich cech, przełożonych na wyznaczniki klasy wysokogatunkowego alkoholu, jakim jest wódka Sobieski.

Nie brakuje także odwołań do źródeł pochodzenia wódki oraz typowo historycznych akcentów. Jest oczywiście postać króla Jana III Sobieskiego, nawiązanie do polskich zwycięstw, a na zdjęciach Bruce Willis prezentuje się m.in. z szablą charakterystyczną dla epoki króla Sobieskego.

Oprócz wielu informacji o produkcie, na www.sobieski.eu można znaleźć także coś specjalnie dla fanów Bruce'a Willis'a, np. film z przygotowania sesji zdjęciowej z udziałem aktora czy różne tapety na pulpit komputerowy z Willis'em w roli głównej.

Przedłużenie kontraktu reklamowego z Bruce'm Willis'em to kolejny krok w umacnianiu stale rosnącej sprzedaży marki Sobieski, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, a także nowa odsłona marki dla polskich odbiorców.

Bruce Willis od dawna z entuzjazmem wypowiadał się o kampanii reklamowej, którą w 2007r. rozpoczęliśmy w Stanach Zjednoczonych. Strona internetowa jest jej istotnym narzędziem, gdyż łączy elementy polskiej tradycji z globalną strategią marki" - mówi Robert Kabot, dyrektor marketingu Grupy Sobieski.

Jak zapowiadają koordynatorzy projektu, strona www.sobieski.eu będzie ciągle rozbudowywana, zyska również pewne cechy i elementy charakterystyczne dla portalu społecznościowego. Ma to na celu przyciągnięcie konsumentów do marki i ich większe utożsamianie się z jej wizerunkiem. Wsparciem dla strony internetowej jest e-mailing z informacją o uruchomieniu witryny, który został rozesłany do wszystkich użytkowników znajdujących się w bazie.

Sprzedaż wódki Sobieski w 2008 r., najlepiej sprzedającego się polskiego alkoholu poza granicami kraju (wg Drinks International), osiągnęła największą, 410 proc. dynamikę wzrostu na rynku amerykańskim. Zgodnie z danymi dostarczanymi przez The International Wine and Spirit Record, sprzedaż wódki Sobieski osiągnęła imponujący poziom 255 tys. dziewięciolitrowych kartonów (50 tys. dziewięciolitrowych kartonów w 2007 r.).

W zaledwie dekadę od swoich narodzin wódka Sobieski została zakwalifikowana do wyjątkowego grona „Elite Brands List 2008".

W roku 2009 średnio co pół sekundy wódka Sobieski była kupowana przez klientów w przeszło 60 krajach świata.

Wódka Sobieski zajmuje siódme miejsce na świecie wśród produktów kategorii premium, zaś prawie połowa sprzedaży królewskiej marki jest generowana poza Polską.

Sobieski zdobył wiele prestiżowych międzynarodowych nagród, których podstawą były tzw. „ślepe testy", czyli konkursy z zasady cechujące się największą wiarygodnością. W raporcie przygotowywanym przez renomowany La revue du vin de France wódce Sobieski przyznano tytuł najlepszej wódki na świecie. Inną ważną nagrodą jest Złoty Medal w międzynarodowym przeglądzie napojów alkoholowych, organizowanym przez Beverage Testing Institute w Chicago,który wyróżnił wódkę Sobieski za niespotykaną jakość, a także złożony, ale delikatny smak w segmencie wódek Top Premium.

Więcej informacji można znaleźć na stronach internetowych www.sobieski.eu, oraz www.truthinvodka.com. Fanów Sobieski Vodka można również spotkać na facebook.com (Sobieski Vodka) i Twitter.com/Sobieski_Vodka.

(Maja Święcka)

tagi: Sobieski ,