Sześciu piwowarów Carlsberga z Norwegii, Francji, Wielkiej Brytanii oraz Danii, pod kierunkiem mistrza browarnictwa Morten Ibsena z Browaru Jacobsen, opracowało piwo Vintage 3, kolejną niezwykłą edycję trylogii Carlsberga.
Równocześnie, trzech artystów - Kaspar Bonnén i dwóch wybranych twórców z projektu Radiant Copenhagen - zaprojektowało sześć unikalnych etykiet, przedstawiających wizję Miasta Carlsberg.
Vintage 3 to efekt bezkompromisowego podejścia do jakości. Podstawowa receptura piwa Vintage 3 została przygotowana w Kopenhadze, a następnie została dopracowana w Centrum Innowacji Kronenbourg we Francji. Obecnie oparte na starannie opracowanej recepturze piwo jest jedynym piwem, które dojrzewało w dębowych beczkach pochodzących z francuskiego regionu Côte d'Or, przechowywanych w oryginalnej piwniczce browaru J.C. Jacobsen z 1847 roku.
W ostatnich mroźnych dniach lutego 2010 r. napełniono ręcznie około 1 000 butelek, a następnie, również ręcznie naklejono unikatowe etykiety. Tym samym piwo Vintage 3 stało się faktem.
Vintage 3 - ogólnoświatowa sensacja
Piwo Vintage 3 nazywane jest również jasnym winem jęczmiennym, które, zdaniem mistrza browarnictwa Mortena Ibsena, zapewnia wyraziste i pełne niuansów wrażenia smakowe.
„Piwo Vintage 3 jest niepowtarzalnym złocistym, gazowanym trunkiem. Daje uczucie ciepła i zapewnia głębię odczuć na podniebieniu, wskazującą na bliskie pokrewieństwo piwa ze słodkimi winami deserowymi. Piwo charakteryzuje bogactwo głębokiej nuty dębu, wanilii i aromatów orzechowych, wydobytych z beczek w trakcie jego dojrzewania, łączących się z nutami słodkich owoców z fermentacji; piwo to jest doskonałym trunkiem do słodkich deserów i serów" - mówi mistrz browarnictwa Morten Ibsen.
Piwo Vintage 3 jest jednocześnie swoistą ogólnoświatową sensacją w browarnictwie, ze względu na proces fermentacji. Zawartość alkoholu w Vintage 3 wynosi ok. 15%, a pochodzi on wyłącznie z naturalnej fermentacji - w procesie nie są wykorzystywane żadne enzymy czy pozostałości alkoholu zawarte w beczce, jak to się dzieje w wypadku innych piw o tak wysokiej zawartości alkoholu.
Cena
A cena? 2010 duńskich koron (czyli ok. 1 050 zł) za butelkę 37 cl. „Bo w smaku jest cudowne jak brzmienie głosów anielskich" - mówi nieskromnie mistrz browarnictwa Morten Ibsen.
Dzięki trylogii Vintage, browar Jacobsen stworzył serię piwną, która przekracza granice tego, czym piwo jest i czym piwo może się stać.
„Nasz browar został utworzony w ramach firmy po to, by kontynuować tradycje jej założyciela J.C. Jacobsena, którego celem był doskonałość. Dołożymy wszelkich starań, by tworzyć piwa, które będą zmieniać poglądy na temat tego, czym piwo może być" - oświadczył Morten Ibsen.
Sześć etykiet z Miasta Carlsberg
Trylogia marki Vintage to nie tylko stworzenie wyjątkowego piwa, ale również wyjątkowej oprawy w postaci unikatowej butelki. „Piwo Vintage 3 zostało stworzone także po to, by dostarczać wspaniałych doznań artystycznych.
„Żadne inne etykiety nie mogą się równać z tymi marki Vintage, zarówno pod względem wykorzystanych materiałów, jak i formy. Bawimy się tu koncepcją przestrzeni i czasu, fikcją i rzeczywistością, jednocześnie wplatając w to opowieść o Mieście Carlsberg" - mówi Kaspar Bonnén, jeden z trójki artystów, którzy ozdobili około 1 000 butelek.
Artyści, wśród których są Anders Bojen i Kristoffer Ørum, uczynili Miasto Carlsberg centrum fikcyjnej opowieści, przedstawionej na etykietach, która mówi o odległej przyszłości lub przeszłości, która nigdy nie miała miejsca. Na etykietach widnieje Wieża Carlsberg z 1914 r., ambitny projekt budowlany, którego J.C. Jacobsenowi nie udało się zrealizować przed śmiercią, natomiast etykieta „Kopuła Carlsberg" przedstawia kopułę wzniesioną nad Miastem Carlsberg w 2047 r., wyróżniającą ją spośród otoczenia.
Etykiety są dziełami sztuki koncentrującymi się na motywie Miasta Carlsberg, jednocześnie ukazującymi horyzont czasowy, który wybiega w przyszłość - jak ma to miejsce w wypadku marki Vintage 3.
Do projektowania etykiet artyści wykorzystali mapy o znacznie większym stopniu szczegółowości niż te, które są dostępne w internecie. Wykorzystano m.in. mapy firmy COWI A/S, jednego z czołowych światowych dostawców szczegółowych zdjęć lotniczych i map cyfrowych.
INFORMACJA HANDLOWA
(Maja Święcka)
tagi: Carlsberg ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...