W ciągu dwunastu miesięcy 2009 roku KP zwiększyła udział w polskim rynku piwa do 45,3% (wzrost z poziomu 42,2% w roku 2008), powiększając swą przewagę nad najbliższym konkurentem do poziomu przekraczającego 10%.
Wszystkie główne marki piwa Kompanii Piwowarskiej zwiększyły swe udziały w rynku. Najlepiej sprzedającym się polskim piwem jest Tyskie, które zwiększyło udział w rynku do 18%, podczas gdy na drugim miejscu na krajowym rynku piwa plasuje się Żubr (udział w rynku wynosi 14%). Trzecią najlepiej sprzedającą się marką piwa z portfela KP jest Lech z udziałem w rynku wynoszącym 8%.
„Zakończyliśmy rok kalendarzowy 2009 osiągając dobre wyniki i najwyższy w historii naszej firmy udział w rynku. W ciągu roku wypracowaliśmy też rekordowe udziały w rynku naszych marek, co jest znaczącym osiągnięciem w sytuacji, w której branża poważnie ucierpiała w wyniku podwyżki podatku akcyzowego i kryzysu ekonomicznego. Kompania Piwowarska przeszła w tym okresie sporo zmian organizacyjnych, dzięki którym byliśmy w stanie szybko reagować na gwałtownie zmieniające się warunki w otoczeniu makroekonomicznym. W rezultacie weszliśmy w rok 2010 jako znacznie silniejszy organizm" - mówi Gary Haigh, Dyrektor Generalny Kompanii Piwowarskiej (na zdjęciu).
(Maja Święcka)
tagi: Kompania Piwowarska ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...