Gospodarka

Które kategorie produktów były najczęściej kupowane przez klientów na raty po majowym otwarciu sklepów stacjonarnych

Wtorek, 31 sierpnia 2021
Santander Consumer Bank postanowił sprawdzić, które kategorie produktów były najczęściej kupowane przez klientów na raty po majowym otwarciu sklepów stacjonarnych. Na przełomie II i III kwartału br. najbardziej popularne były odnawialne źródła energii, sprzęt AGD, meble i usługi turystyczne. W okresie od maja do lipca br. Polacy chętniej zaciągali kredyt ratalny na rozwiązania OZE, odzież, sprzęt i usługi medyczne. Częściej inwestowali też w swoją edukację.
Santander Consumer Bank postanowił sprawdzić, jak zmieniły się przyzwyczajenia Polaków odnośnie zakupów na raty w kanale offline od przełomu wiosny i lata ubiegłego roku. Pewne rzeczy pozostają, jednak niezmienne i tak na czele zestawienia najchętniej wybieranych towarów w okresie od maja do lipca br. tradycyjnie znalazły się sprzęt AGD i meble. Są to kategorie, które zawsze cieszą się dużą popularnością w tym kanale sprzedaży ze względu na wysoką cenę oraz preferencję części klientów, którzy przed zakupem wolą obejrzeć upragniony produkt „na żywo” w sklepie. Jak wynika z wewnętrznych danych banku, w wyżej wymienionych miesiącach najczęściej sięgano również po panele fotowoltaiczne i pompy ciepła oraz usługi turystyczne, co miało zapewne związek z rozpoczęciem sezonu urlopowego.

Polacy więcej inwestują w siebie

Kategorią produktów z największym wzrostem, jeśli chodzi o sprzedaż ratalną offline w okresie od maja do lipca br. bezapelacyjnie okazały się rozwiązania OZE (o 303 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku). Nie jest to jednak jedyny skok. Jak wynika z danych zebranych przez Santander Consumer Bank, na przełomie II i III kwartału br. częściej kupowaliśmy również odzież, a także sprzęt i usługi medyczne (wzrost kolejno o 4, 58 i 18 proc. w zestawieniu z rokiem ubiegłym). Bardziej dbaliśmy też o swoją edukację. Wzrost kredytów ratalnych zaciąganych na tego typu usługi w okresie od maja do lipca br. uplasował się na poziomie 88 proc.

- Z analizy powyższych danych wynika, że obecnie Polacy częściej biorą kredyty na inwestycje w siebie. Może być to forma odreagowania po trudnym 2020 roku, gdzie wielu bało się nadprogramowych wydatków z uwagi na niepewność jutra albo rezygnowało ze szkoleń i kursów w obawie przed zarażeniem. Da się zauważyć, że w okresie od maja do lipca br. częściej sięgaliśmy też po sprzęt medyczny i prywatne usługi lekarskie. Na tę zmianę również mogła mieć wpływ pandemia – Polacy zmęczeni utrudnionym dostępem do państwowej opieki zdrowotnej, zdecydowali zająć się tym na własną rękę, choćby po to, by uniknąć kolejek i odwleczonych terminów wizyt – komentuje Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku. - Podobnie – zauważając, że ilość czasu jaką spędzają w domu przed ekranem monitora znacząco wzrosła – zdecydowali się oszczędzić pieniądze, inwestując je w ekologiczne rozwiązania i tym samym obniżyć rachunki za prąd. Zakupy na raty są idealną odpowiedzią na każdą z tych potrzeb ze względu na fakt, że pozwalają one rozłożyć klientowi spłatę produktu lub usługi na dogodny czas, na preferowanych przez niego warunkach, bez szkody dla domowego budżetu – dodaje.



tagi: Santander Consumer Bank , sprzedaż , handel , sprzedaż stacjonarny , pandemia , ekonomia , gospodarka , finanse ,