Nowości

Nowe, poręczne tuńczyki od Graala

Czwartek, 15 kwietnia 2021
Od kwietnia Graal wprowadza wysokiej jakości tuńczyka jednolitego w małych pojemnościach. Nowy produkt będzie dostępny w trzech wersjach: w bio oliwie z oliwek, w innowacyjnej formule „no drain” oraz jako tuńczyk w oleju słonecznikowym z dodatkiem chilli. Wszystkie produkty występują w wygodnych opakowaniach easy peel, w dwóch setach poręcznej porcji na raz.
Tuńczyk jednolity bio w oliwie z oliwek extra virgin to produkt poszerzający portfolio produktów bio firmy Graal. Wysoka jakość tuńczyka w połączeniu z oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia to produkt idealnie wpisujący się w gusta konsumentów, poszukujących zdrowych i naturalnych produktów. Tuńczyk „no drain” to absolutnie innowacyjna formuła ryby, która nie wymaga odsączania. Soczysty tuńczyk w niewielkiej ilości oleju to propozycja dla najbardziej wymagających konsumentów ceniących jakość i wygodę. Natomiast tuńczyk o smaku chilli, w oleju słonecznikowym to kolejny produkt poszerzający kategorię Smart Fish firmy Graal. To produkt idealnie wpisujący się w potrzeby millenialsów ceniących wygodę, wyraziste smaki i żywo zainteresowanych losami naszej planety.

Nowe produkty to odpowiedź Graal na najnowsze trendy. - Dzisiaj najbardziej dominujący jest trend wymagającej konsumpcji. Dotyczy on konsumentów, którzy oczekują, aby produkt spełniał ich potrzeby i wysokie standardy względem jakości - mówi Justyna Frankowska, członek Zarządu Grupy Kapitałowej Graal SA. - Drugi bardzo ważny trend to wygoda, przejawia się on tym, że konsumenci oczekują wygodnych opakowań, mniejszych porcji i produktu od razu gotowego do spożycia albo jako przekąska, albo składnik większego dania. - Kolejny gorący trend to ekoświadomość. Jako społeczeństwo czujemy coraz większą odpowiedzialność za przyszłość naszej planety. Nie chcemy używać opakowań, które nie podlegają recyklingowi, ani marnować żywności. I takich samych zachowań konsumenci oczekują od producentów żywności - dodaje Justyna Frankowska.

Tuńczyk w puszce przestał być już produktem wyłącznie impulsowym i dołączył do produktów, których zakup jest planowany. O ile w 2019 roku konsumowano w Polsce ponad 7 tys. ton tuńczyka i ponad tysiąc ton sałatek tuńczyka w puszcze, czasy pandemii jeszcze bardziej umocniły pozycję tuńczyka w całym segmencie ryb w puszce. W 2020 roku dynamika wzrostu sprzedaży małych opakowań tuńczyka marki Graal wyniosła 95,9 proc. w stosunku do 2019 roku. Natomiast w ujęciu ilościowym tuńczyk jest obecnie drugą po makreli, najczęściej kupowaną rybą przez Polaków.

Ostatni rok zmienił nawyki zakupowe i żywieniowe konsumentów. Polacy deklarują, że chcą zwiększyć ilość ryb w diecie. Czy deklaracje zmienią w czyny i postawią na nowe, zdrowsze nawyki? - Graal od kilku już lat dąży do zmiany sposobu postrzegania kategorii konserw rybnych, wskazując na prozdrowotne wartości odżywcze tych produktów, co wyraża m.in. nasze hasło „Graal - mądry wybór, zdrowy nawyk, który procentuje” - mówi Wojciech Szejna, dyrektor ds. rozwoju i marketingu Grupy Graal. - Chcemy w szczególności zwrócić dziś uwagę na to, dlaczego warto jeść ryby 3 razy w tygodniu i dlaczego ryby z puszki mogą być dobrą alternatywą dla świeżej ryby - dodaje Wojciech Szejna.



tagi: Graal , tuńczyk , ryby , przetwórstwo rybne , produkcja , sprzedaż , handel , konsument , przemysł spożywczy ,