Nowości

Rodowita z Roztocza w nowej szacie graficznej

Poniedziałek, 22 marca 2021
Od marca 2021 roku woda mineralna Rodowita z Roztocza jest sprzedawana w opakowaniach z nową etykietą. Nowa szata graficzna etykiety podkreśla walory marki: jej pochodzenie z dzikich, zielonych, nietkniętych przez człowieka lasów Roztocza, symbol wilczycy strażniczki ukrytego na Roztoczu źródła oraz czystość i rześki smak oferowanej wody mineralnej.
Woda mineralna „Rodowita z Roztocza” została wprowadzona na rynek polski w sierpniu 2019 roku. Dostępna jest w trzech wariantach jako woda niegazowana, delikatnie gazowana i gazowana, pakowana w butelki o pojemności 0,6l i 1,5l.

Od marca 2021 roku woda mineralna Rodowita z Roztocza jest sprzedawana w opakowaniach z nowymi etykietami, bardzo różniącymi się od dotychczasowych. Zmiany widoczne są już w samym logo marki oraz liternictwie nazwy Rodowita, które nawiązują do słowiańskich korzeni i pisma runicznego, by podkreślać rodowód marki i związki z tym terenem. W centrum uwagi nadal widnieje biała wilczyca, strażniczka drogocennego naturalnego źródła wody mineralnej, symbol mądrości dzikiej natury i matczynej troski o najbliższych. W tle widać dzikie, nietknięte ręką człowieka, ciemnozielone lasy Roztocza, z unoszącą się o poranku rześką mgłą oraz czyste, przejrzyste niebo. Cała kolorystyka została zmieniona na ciemniejszą i bardziej nasyconą zielenią, aby podkreślić rześkość wody, a zdjęcie lasów w tle nawiązuje do dzikiej, niezmienionej natury.

Zmiany etykiety miały na celu wzmocnienie widoczności na półce oraz podkreślenie unikalnych walorów marki: niezwykłej czystości geologicznej, pochodzenia z dzikich terenów Roztocza, którego symbolem są lasy i wilczyca – ikona marki oraz rześkiego smaku wody docenionego przez konsumentów.

Nad nowym wzorem etykiet Rodowitej pracowała polska agencja Dragon Rouge i został on też szczegółowo przetestowany w badaniach konsumenckich, które jednoznacznie wykazały, że zdecydowanie podnosi atrakcyjność produktu.

Woda mineralna Rodowita z Roztocza pakowana jest w butelki o pojemności 0,6l oraz 1,5l o charakterystycznym, specjalnie zaprojektowanym kształcie, na którym widoczny jest zarys dzikiego lasu Roztocza i sylwetka wilczycy. Etykieta jest przezroczysta, a obraz jest wytłoczony w plastiku, by podkreślić́ orzeźwiającą czystość́ wody.

Każdy z trzech wariantów wody mineralnej Rodowita z Roztocza ma swój kolor widoczny na nakrętce oraz na dolnym pasku etykiety: ciemnozielony komunikuje wariant gazowany, jasnozielony – delikatnie gazowany, zaś jasnoniebieski – niegazowany. Od wiosny 2020 roku wszystkie opakowania wody mineralnej niegazowanej są oferowane tylko w butelkach zawierających minimum 25 proc. granulatu rPET.

Warto dodać, że etykiety na butelkach wody mineralnej Rodowita z Roztocza są produkowane z biorientowanej folii polipropylenowej (BOPP), która tak jak i wszystkie pozostałe elementy opakowania jest w pełni recyklowalna. Podobnie folia termokurczliwa stosowana do formowania zgrzewek również wykonana jest z materiałów podlegających recyklingowi.

Podsumowanie 2020 roku

Wyniki sprzedaży za rok 2020, pierwszy pełny rok obecności Rodowitej z Roztocza na rynku, są optymistyczne i firma traktuje je jako duży sukces. To był bardzo trudny rok dla całej kategorii wody mineralnej, ponieważ pierwszy raz od wielu lat sprzedaż tej kategorii spadła (-7,1 proc. rok do roku). Było to wynikiem trzech czynników: restrykcji związanych z ograniczeniem działalności placówek handlowych, społecznym dystansem związanym z Covid-19 oraz dość chłodnym początkiem lata. Pomimo tego, marka Rodowita z Roztocza osiągnęła udziały ok. 1 proc. w kanałach sprzedaży, co w tych szczególnych okolicznościach, firma traktuje jako duży sukces, wiedząc również o tym, że mało której marce udaje się osiągnąć taki wynik w pierwszym roku.

Kluczem do sukcesu były sprzężone marketingowo-sprzedażowe: szeroka i zwracająca uwagę, ogólnopolska kampania reklamowa oraz budowa widoczności w sklepie (ekspozycje i miejsce na półce), jak również promocje konsumenckie.

Budowa marki i zdobycie grupy lojalnych użytkowników jest procesem wieloletnim. W 2021 roku firma planuje konsekwentnie realizować strategię budowy świadomości marki wśród konsumentów. Będzie dbać o widoczność w punkcie sprzedaży poprzez dodatkowe ekspozycje, obecność w gazetkach i poprzez angażujące aktywności dla konsumentów.

Kampania reklamowa w 2021 roku

W 2021 roku kampania reklamowa Rodowitej oraz inne działania marketingowe będą kontynuowane. Ich podstawowym celem jest budowa świadomości marki wśród konsumentów jako wysokiej jakości naturalnej wody mineralnej o zbalansowanym składzie minerałów, pochodzącej z jednego z najczystszych regionów Polski. Dodatkowym elementem tej kampanii będzie podkreślenie bardzo dobrego, rześkiego smaku wody, docenionego w badaniach przez konsumentów.

Kampania będzie prowadzona w mediach ogólnopolskich, w głównych stacjach telewizyjnych już od kwietnia 2021 roku. Silne działania komunikacyjne planowane są w dwóch kanałach: w internecie w formie reklamy i mediach społecznościowych. Emitowane reklamy będą kontynuacją dobrze znanego i lubianego spotu z wilczycą w roli głównej z kilkoma wprowadzonymi zmianami oraz widoczny będzie zupełnie nowy materiał, pozostający w spójności z dotychczasową komunikacją.








tagi: Rodowita z Roztocza , nowa szata graficzna , woda mineralna , produkcja , sprzedaż , handel , konsument , rynek spożywczy , FMCG ,