Z technicznego i wyposażeniowego punktu widzenia, bryła zewnętrzna Caddy, który może mieć nawet siedem miejsc siedzących, charakteryzuje się wieloma nowymi funkcjami. Należą do nich opcjonalnie dostępne elektryczne wspomaganie domykania drzwi przesuwnych i klapy bagażnika oraz również opcjonalny przeszklony dach panoramiczny o powierzchni 1,4 m2 , który rozciąga się nad pierwszym i drugim rzędem siedzeń. Nowe są również felgi ze stopów metali lekkich w rozmiarach do 18-cali oraz montowane seryjne w najwyższej wersji wyposażenia nowe, w pełni diodowe reflektory oraz również diodowe światła tylne.
We wnętrzu pojazdu znajdziemy kolejne nowe elementy – panel dotykowy do obsługi świateł usytuowany po lewej stronie kierownicy, dwa gniazda USB C i opcjonalnie gniazdko 12 V. W przypadku wyposażenia samochodu w automatyczną skrzynię biegów DSG, zmiana biegów przebiega w pełni elektronicznie, to tzw. „shift by wire”. Po raz pierwszy w wyposażeniu opcjonalnym modelu znalazły się: bezkluczykowy system dostępu do auta (w skrócie: Kessy) i cyfrowy kokpit - Innovision. Samochód dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: „Kombi”, „Caddy”, „Life” i „Style”.
W wersji „Kombi” i w wersji samochodu osobowego „Caddy”, na wyposażeniu znajdziemy multifunkcyjną kierownicę, drzwi przesuwne po prawej i po lewej stronie przestrzeni pasażerskiej, system radiowy z 6,5-calowym wyświetlaczem i czujnik wykrywania zmęczenia kierowcy. W wersji „Life" wyposażenie standardowo obejmuje 16-calowe felgi ze stopu metali lekkich, ręczną klimatyzację (podobnie jak w wersjach „Kombi i „Caddy”), system infotainment z 8,25-calowym ekranem, składane stoliki w drugim rzędzie siedzeń, relingi dachowe (czarne), zderzaki w kolorze nadwozia, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, oddzielną konsolę środkową z podłokietnikiem i podparciem odcinka lędźwiowego fotela kierowcy. Kto zdecyduje się na wyposażenie „Style”, otrzyma Caddy z co najmniej 17-calowymi felgami ze stopów lekkich (18-calowe felgi są opcjonalne), diodowe reflektory przednie i diodowe tylne światła, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a za dopłatą asystenta parkowania, srebrne relingi dachowe oraz chromowany pakiet nadwozia. Wewnątrz, w wyposażeniu seryjnym znajduje się w takim przypadku skórzana kierownica multifunkcyjna, automatyczna klimatyzacja ("Air Care Climatronic"), po raz pierwszy wskaźniki cyfrowe Innovision, a fotele obite są materiałem ArtVelours. Opcjonalnie zamówić można również system „App-Connect”.
Caddy w wersji osobowej jest seryjnie pojazdem pięciomiejscowym. Drugi rząd siedzeń wyposażony jest w jeden fotel pojedynczy oraz w siedzenie podwójne. Opcjonalnie – za wyjątkiem wersji Kombi – dostępny jest trzeci rząd siedzeń z dwoma pojedynczymi fotelami. Wydłużona wersja Maxi trzeci rząd siedzeń – również dwa pojedyncze fotele - zapewnia w standardzie (oprócz wersji Kombi). Po złożeniu pojedynczych foteli w trzecim rzędzie, powstaje przelotowa powierzchnia ładunkowa. Aby jeszcze bardziej zwiększyć przestrzeń ładunkową, można również złożyć dwustopniowo trzy siedzenia w drugim rzędzie. Fotele drugiego i trzeciego rzędu można łatwo zdemontować. Pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie z pewnością docenią rozkładany stolik, na którym podczas postoju i odpoczynku postawić można kubek z napojem, coś do jedzenia, a dzieci swobodnie rozłożą kredki, kartki i inne zabawki.
Tylne siedzenia i przedni fotel pasażera mają lub mogą być wyposażone w uchwyty mocujące ISOFIX do bezpiecznego mocowania fotelików dla dzieci. Przesuwne drzwi są wyjątkowo funkcjonalne w wąskich przestrzeniach, w których trudno jest otworzyć drzwi standardowe. Funkcja ta jest niezwykle pomocna podczas wkładania i zapinania dzieci w fotelikach.
Komfort podróżowania wszystkim pasażerom siedzącym w drugim i trzecim rzędzie foteli zapewnia nowy wentylator dachowy: zasysa on powietrze nad deską rozdzielczą i rozprowadza je po całej przestrzeni pasażerskiej, znacznie poprawiając dotarcie chłodniejszego powietrza do tylnej części samochodu.
Volkswagen Caddy 5 to oczywiście samochód niezwykle bezpieczny.
W najwyższej wersji wyposażenia, na jego pokładzie znajdować się może nawet 19 systemów wspomagania kierowcy, a duża ich część - np. system obserwacji otoczenia Front Assist z ochroną pieszych/rowerzystów, asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist, asystent omijania, asystent skręcania i funkcja hamowania awaryjnego w mieście - to elementy wyposażenia standardowego. Systemy opcjonalne to: asystent zmiany pasa ruchu Side Assist z czujnikiem martwego pola, asystent podróży Travel Assist z asystentem awaryjnym Emergency Assist, kamera cofania Rear View, asystent parkowania Park Assist, asystent wyjazdu z miejsca parkowania Rear Cross Traffic Alert i asystent cofania z przyczepą Trailer Assist.
Rodzinne Caddy piątej generacji może być napędzane najnowocześniejszymi, 2,0-litrowymi, turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI o mocy od 55 kW / 75 KM do 90 kW / 122 KM) lub 1,5-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 84 kW / 114 KM). Wersja 90 kW / 122 KM TDI oferowana jest opcjonalnie z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła oraz jako wersja 4MOTION z napędem na wszystkie koła i 6-biegową skrzynią manualną.
Jednostki napędowe Caddy 5 to silniki spełniające normy emisji spalin Euro 6. W zależności od wersji napędu, zużycie paliwa w nowym Caddy w porównaniu do poprzednika spadło nawet o dwanaście procent. Modele z jednostkami TDI posiadają również dwustopniowy wtrysk AdBlue (Twindosing), który Volkswagen Samochody Dostawcze wykorzystuje do znacznego zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx).
Więcej informacji na temat Volkswagena Caddy 5 znaleźć można na:
www.vwdostawcze.pl