Nieskategoryzowane

Dobry rok dla Jeronimo Martins Dystrybucja

Piątek, 15 stycznia 2010
W roku 2009, Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci sklepów Biedronka, odnotował bardzo dobre wyniki sprzedaŜy i znacząco zwiększył liczbę sklepów. Spółka planuje utrzymanie tempa rozwoju w kolejnych latach.

Ubiegły rok, dla sieci sklepów Biedronka, był bardzo udany. Sprzedaż, w porównaniu z rokiem 2008, wzrosła o 29,8 proc., wynosząc ponad 16 mld zł. Wzrost mierzony za pomocą parametru sprzedaży porównywalnej (tzw. like for like) wyniósł 8,3 procent. Firmie udało się otworzyć 163 nowe sklepy. Z końcem 2009 roku w całym kraju funkcjonowało 1466 sklepów należących do sieci Biedronka.

Cała Grupa Jerónimo Martins zamknęła rok 2009 wzrostem sprzedaży o 6,1 proc. w stosunku do roku 2008 (o 18,3 proc. przy stałych kursach walut), osiągając wartość ponad 7,3 mld euro. Grupa udowodniła, że może osiągać doskonałe rezultaty i kontynuować rozwój, nawet w obliczu wyzwań wynikających z sytuacji makroekonomicznej. Sieć Biedronka wygenerowała w minionym roku 50,9 proc. sprzedaży Grupy Jeronimo Martins.

"Ubiegłoroczne wyniki są dla nas powodem do dużej satysfakcji. Utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju w trudnym środowisku makroekonomicznym jest dowodem na skuteczność naszej strategii. Naturalnie, nie moglibyśmy mówić o sukcesie, gdyby nie nasi klienci. To właśnie oni, poprzez codzienne zakupy w sklepachBiedronka, potwierdzają, że oferując starannie wyselekcjonowane produkty wysokiej jakości w codziennie niskiej cenie, skutecznie wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom" - powiedział Pedro Pereira da Silva, Dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja.

(Maja Święcka)

tagi: Biedronka ,