Zakup, leasing, czy najem długoterminowy samochodu dostawczego poprzedzony jest zazwyczaj dogłębną analizą dostępnych opcji. Kupujący, czy najemca, zanim przystąpi do wyboru pojazdu, który ma mu służyć do celów firmowych, rozpatruje wiele czynników: Co będzie trzeba przewozić? Czy takich towarów lub przedmiotów będzie dużo? Jakie udogodnienia dla kierowcy są najważniejsze? Czy dostęp do przestrzeni ładunkowej jest łatwy? Jaka jest wielkość przestrzeni ładunkowej?
W poszukiwaniu najważniejszych funkcjonalności, przedsiębiorcy i osoby odpowiedzialne za floty testują różne pojazdy. Przedsiębiorcy zapytani o to, jakie marki dominują w ich służbowych flotach, wymieniają ich aż 26, przy czym najwięcej respondentów (19 proc.) wskazuje na Volkswagena*. W tej grupie ważne miejsce zajmuje Volkswagen Caddy – najbardziej popularny miejski samochód dostawczy w swojej klasie. Marka, wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, wyposażyła nowego Volkswagena Caddy 5 w szereg niespotykanych wcześniej w tym modelu rozwiązań.
Volkswagen Caddy 5 Cargo to specjalista od zadań związanych z przewozem ładunków, zbudowany na platformie MQB. Maksymalna pojemność ładunkowa jego krótszej wersji, zgodnie ze standardami SAE V6 wynosi 3,1 m3. Rozstaw osi w wersji krótszej to 2755 mm. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej do przegrody wynosi 1797 mm, natomiast maksymalna wysokość przestrzeni ładunkowej to 1273 mm. Szerokość Caddy 5 Cargo: 1855 mm. To o 62 mm więcej w stosunku do modelu poprzedniego. Dzięki temu i dzięki przemyślanym rozwiązaniom konstrukcyjnym, można było powiększyć szerokość przestrzeni ładunkowej o 50 mm, do 1614 mm, a szerokość między nadkolami o 60 mm, do 1230 mm. Analogicznie do tego, o 51 mm, do 1234 mm, wzrasta szerokość tylnego otworu ładunkowego. Jest zatem możliwe przewożenie w przestrzeni ładunkowej europalety w pozycji poprzecznej. Ładowność tej wersji to maksymalnie 715 kg.
Jeszcze większą pojemność ładunkową: 3,7 m3 zgodnie ze standardami SAE V6, i maksymalną ładowność 770 kg, oferuje Caddy Maxi ze swoim powiększonym o 215 mm rozstawem osi wynoszącym 2970 mm. W tym przypadku długość przestrzeni ładunkowej wzrasta z 1797 do 2150 mm. Ważną, nową cechą Caddy Maxi są powiększone przesuwne drzwi boczne, które mają teraz szerokość 836 mm. Dzięki tej zmianie i dzięki temu, że przestrzeń ładunkowa zwiększyła się w ten sposób o 11 mm, można przez boczne drzwi włożyć do wnętrza drugą europaletę.
W Caddy 5 Cargo standardem są tylne, dwuskrzydłowe drzwi bez okien. Opcjonalnie dostępne do zamówienia jest elektryczne wspomaganie domykania drzwi przesuwnych i klapy tylnej, a także funkcja osobnego zamykania przestrzeni ładunkowej.
Wnętrze Caddy Cargo charakteryzuje się dużą ilością nowych konstrukcyjnych rozwiązań technicznych, które z pewnością docenią osoby użytkujące ten model w codziennej pracy. W przestrzeni ładunkowej dostępny jest opcjonalnie nowoczesny układ oświetlenia wnętrza – w całości złożony z lamp diodowych. Ponadto samochód doposażyć można również w nowe wyłożenia podłogowe i w gniazdo elektryczne 230V. Nowe zaczepy mocujące (tzw. punkty mocowania) ułatwiają mocowanie i zabezpieczanie ładunku. Opcjonalnie składane siedzenie pasażera, obite z tyłu wysokiej jakości okładziną, może służyć jako biurko.
A co Caddy 5 Cargo oferuje kierowcy? Przede wszystkim wygodę i bezpieczeństwo. W obu wersjach rozstawu osi dostępne są opcjonalnie ergonomiczne fotele egroComfort z certyfikatem ARG (AGR = Stowarzyszenie Akcja dla Zdrowych Pleców). Zostały one opracowane specjalnie z myślą o kierowcach i osobach podróżujących na długich dystansach. Caddy 5 Cargo opcjonalnie wyposażony jest w nowoczesny system infotainment z dużym wyświetlaczem i z ekranem dotykowym oraz w port USB-C z funkcją ładowania np. smartfona i z funkcją transmisji danych. Opcjonalnie dostępna jest deska rozdzielcza Innovision łącząca cyfrowy zestaw wskaźników i 10-calowy wyświetlacz.
Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje dla nowego modelu całą gamę systemów wspomagania kierowcy. Na pokładzie może znajdować się do 19 systemów, z których część jest elementem wyposażenia standardowego. Sześć z nich zostało zastosowanych w Caddy po raz pierwszy. Jednym z najważniejszych nowych systemów jest dostępny opcjonalnie dla wersji z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DSG aktywny tempomat ACC 2.0 z funkcją Stop and Go. Innym istotnym elementem podnoszącym znacznie stopień bezpieczeństwa są w pełni diodowe reflektory przednie, wydatnie zwiększające widoczność dzięki o ponad 30% mocniejszemu strumieniowi światła. Opcjonalnie zamówić można również tylne światła LED. W późniejszym terminie dostępna będzie opcja wyposażenia Caddy 5 Cargo w system asystenta cofania z przyczepą Trailer Assist.
Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje Caddy piątej generacji z najnowocześniejszymi, 2,0-litrowymi, turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI o mocy od 55 kW / 75 KM do 90 kW / 122 KM) oraz z 1,5-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 84 kW / 114 KM). Wersja 90 kW / 122 KM TDI oferowana jest opcjonalnie z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła oraz jako wersja 4MOTION z napędem na wszystkie koła i 6-biegową skrzynią manualną.
Jednostki napędowe Caddy 5 to silniki spełniające normy emisji spalin Euro 6. W zależności od wersji napędu, zużycie paliwa w nowym Caddy w porównaniu do poprzednika spadło nawet o dwanaście procent. Modele z jednostkami TDI posiadają również dwustopniowy wtrysk AdBlue (Twindosing), który Volkswagen Samochody Dostawcze wykorzystuje do znacznego zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx).
Więcej informacji na temat Volkswagena Caddy 5 znaleźć można na:
www.vwdostawcze.pl *Źródło: Skaner MŚP – Instytut Keralla na zlecenie Carfleet S.A. – 2020 r.