Nieskategoryzowane

Startuje II edycja Polish National Sales Awards

Środa, 25 listopada 2009
Tegoroczna, II edycja Polish National Sales Awards  (PNSA) - konkursu Profesjonalnego Sprzedawcy Roku, została zainaugurowana. Nowością jest powstanie dwóch kategorii - Menadżer branży MLM oraz Menadżer ds. obsługi klienta. Konkurs promuje najwyższe standardy w sprzedaży, stworzone w Wielkiej Brytanii i zaakceptowane przez Unię Europejską. Oficjalna rejestracja uczestników będzie możliwa od 2 stycznia i potrwa do 30 kwietnia 2010 roku.
I edycja Polish National Sales Awards  (PNSA) nie pozostawiła złudzeń - konkurs, a tym samym nagradzanie najlepszych pracowników działów sprzedaży jest potrzebne, tak jak gospodarce potrzebna jest sprzedaż. Nic więc dziwnego, że podczas I edycji zarejestrowało się ponad 80 uczestników. Ze względu na specyfikę polskiej gospodarki w kontekście zawodu sprzedawcy, utworzono 10 kategorii, w tym 2 kategorie odzwierciedlające zakres działania jednostek samorządu terytorialnego. Uczestników konkursu oceniało 24 sędziów, biorąc pod uwagę następujące kryteria: rezultaty, etykę i praktyki sprzedażowe, pracę zespołową, zaangażowanie interesariuszy, kreatywność oraz innowacyjność.

Po pełnej analizie I edycji Polish National Sales Awards, przedsięwzięcie traktowane jest w kontekście sukcesu w różnych wymiarach. Jednym z nich jest komunikacja - promocja, działania PR i B2B. Zaangażowanie partnerów w przedsięwzięcie pozwoliło na zbudowanie świadomości marki wśród interesarjuszy PNSA, a tym samym odniosło sukces w wymiarze sprzedaży konceptu marki i zaproponowanie go najważniejszej grupie docelowej - działom sprzedaży, sprzedawcom, szefom sprzedaży oraz wszystkim osobom, które powoli zaczęły stawać się promotorami idei PNSA i jednocześnie „Ambasadorami Marki".

W II edycji Polish National Sales Awards ze względu na zróżnicowanie, a także wystarczający poziom gotowości środowiska sprzedażowego, dołączyły 2 kategorie - Menadżer branży MLM oraz Menadżer ds. obsługi klienta. Obie kategorie powstały w wyniku debaty naukowej, głębokich analiz sektora sprzedażowego i zapotrzebowania branży. Warto przypomnieć, że adresatami (PNSA) są wszyscy pracownicy i przedstawiciele działów sprzedażowych, zarówno ci najmłodsi stażem jak i dyrektorzy, a nawet całe zespoły czy trenerzy zajmujący się tą tematyką w codziennej pracy zawodowej.

W wyniku uwag zeszłorocznych uczestników oraz rekomendacji członków Rady Programowej PNSA i Komisji Sędziowskiej nastąpiła modyfikacja procesu zgłoszeniowego. Wypracowana ona została przez PricewaterhouseCoopers, który jest również audytorem konkursu i wspólnie z Zarządem PNSA czuwa nad prawidłowym przebiegiem całego procesu, zapewniając mu wiarygodność i najwyższą jakość w zakresie metodologii i oceny.

Zgłoszenia do konkursu przyjmowanie są w następujących kategoriach:

1.    Menadżer Sprzedaży Roku. O nominację w tej kategorii może starać się pracownik działu sprzedaży piastujący stanowisko kierownicze. Może to być kierownik sprzedaży, kierownik marketingu handlowego, kierownik regionu, itp., który przez ostatni rok wykazał się samodzielnie bądź wraz ze swoim zespołem wzrostem sprzedaży, udziałów w rynku, zdobyciem nowych klientów i konsekwentnie przez ten okres był najlepszym menedżerem sprzedaży w rankingach reprezentowanej firmy.

2.    Zespół Sprzedaży Roku. O nominację w tej kategorii może starać się każdy zespół sprzedażowy odpowiedzialny za wyniki sprzedaży znacznie przekraczające średnią innych zespołów sprzedawców w tej samej firmie bądź, który wykazał się mierzalnym wzrostem efektywności działania w odniesieniu do roku poprzedniego.

3.    Trener Sprzedaży Roku. O nominację w tej kategorii może starać się każdy szkoleniowiec, specjalista HR zatrudniony w firmie oraz szkoleniowiec z zewnętrznej firmy szkoleniowej lub reprezentujący instytucję edukacyjną np. uczelnię. Nominacja może być zgłoszona przez zarówno przez osobę nominowaną jak również przez zespół sprzedażowy, kierownika bądź dyrektora sprzedaży.

4.    Lider Sprzedaży Roku. O nominację w tej kategorii może starać się każdy lider sprzedaży lub dyrektor sprzedaży zajmujący najwyższe stanowisko w strukturze sprzedaży danej firmy, zarządzający co najmniej trzy osobowym zespołem i równocześnie będący odpowiedzialnym za finansowe wyniki sprzedaży. Nominacja ta musi być podpisana, przez co najmniej trzech członków jego zespołu i zgłoszona przez zespół a nie osobę nominowaną.

5.    Sprzedawca Roku. O nominację w tej kategorii może starać się każdy sprzedawca, który osiągnął wyniki znacznie przekraczające średnie wyniki innych sprzedawców w tej samej firmie.

6.    Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży. O nominację w tej kategorii można zgłaszać kandydata w oparciu o przygotowany i wdrożony dowolny model lub system, który znacząco przyczynił się do sukcesu zespołu sprzedaży i firmy. Może to być pewien konkretny proces zarządzania, strategia szkolenia czy integracja wsparcia softwarowego w ramach działu sprzedaży lub inna innowacja, która miała wpływ na wzrost efektywności sprzedaży.

7.    Debiut Roku w Sprzedaży. O nominację w tej kategorii może starać się każdy nowy sprzedawca w pierwszym roku pracy na tym stanowisku, którego działania miały istotny wpływ na wyniki przedsiębiorstwa w zakończonym roku finansowym, przy czym jest to jego nowa i zarazem pierwsza praca w dziale sprzedaży.

8.    Sprzedawca Roku - Sprzedaż Bezpośrednia. O nominację w tej kategorii może starać się każdy sprzedawca działający w obszarze sprzedaży bezpośredniej rozumianej, jako sprzedaż osobista związana z jednoczesnym zamknięciem transakcji, a który osiągnął wyniki znacznie przekraczające średnie wyniki innych sprzedawców działających dla tej samej organizacji.

9.    Lider w wykorzystaniu środków unijnych (dotyczy struktur samorządowych).  O nominację w tej kategorii mogą starać się kierownicy projektów, kierownicy samorządowych jednostek organizacyjnych, organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego oraz organy wykonawcze spółek, w których jednostki samorządu terytorialnego objęły udziały lub akcje, a także przedstawiciele wyspecjalizowanych podmiotów zewnętrznych oraz firm doradczych, którzy mogą się wykazać umiejętnością pozyskiwania środków unijnych poprzez przygotowanie ciekawych projektów odpowiadających potrzebom społeczności lokalnych, a następnie ich skutecznej realizacji i rozliczenia. Warunkiem zgłoszenia w tej kategorii jest przedstawienie dwóch projektów zrealizowanych przez zgłaszającego w kolejnych latach.

10.  Najbardziej innowacyjne przedsięwzięcie Roku (dotyczy struktur samorządowych). O nominację w tej kategorii może starać się pomysłodawca przedsięwzięcia, zespół wdrożeniowy, jednostki samorządu terytorialnego w oparciu o przygotowany i wdrożony dowolny model lub system, który znacząco przyczynił się do usprawnienia procesów mających na uwadze poprawienie jakości życia społeczności lokalnej. Może to być pewien konkretny proces zarządzania oraz inne przedsięwzięcia charakteryzujące się nowatorskim podejściem do rozwiązywania problemów społeczności lokalnej.

11. Menadżer ds. obsługi klienta. O nominację w tej kategorii może starać się każdy menedżer (lub pracownik) działu bezpośrednio związanego z obsługą klienta. Może to być menedżer (lub pracownik) działu reklamacji, centrum obsługi klienta itp., który przez ostatni rok wykazał się samodzielnie bądź wraz ze swoim zespołem ciekawym, innowacyjnym a przy tym skutecznym, mierzalnym i zorientowanym na klienta podejściem w procesie obsługi poprzedzającej sprzedaż, w trakcie sprzedaży oraz w obszarze szeroko rozumianej obsługi posprzedażowej.

12. Menadżer branży MLM. O nominację w tej kategorii może się starać każdy menedżer działający w branży MLM mogący pochwalić się osiągniętymi wynikami sprzedaży w ostatnim roku działania, wykazać się nie tylko umiejętnością tworzenia zespołów sprzedażowych zgodnie z branżowym kodeksem etycznym, ale również umiejętnością pracy zespołowej i realizowania postawionych celów przy jednoczesnym kreowaniu pozytywnego wizerunku branży.


(Maja Święcka)