Tak znaczący wzrost sprzedaży jest wynikiem koncentracji spółki na pozycjonowaniu trzech marek strategicznych: West, Route66 oraz Davidoff. W ciągu ostatnich 6 miesięcy firma zwiększyła efektywność kosztową oraz rozwinęła i ulepszyła sieć dystrybucji swoich produktów. Na wysokim poziomie zanotowano operatywność i wyniki zespołów handlowych firmy.
„Imperial Tobacco Polska szybko dostosowała się do zmian na rynku. Przedstawione wyniki to sukces, który osiągnęliśmy dzięki skutecznej polityce handlowej, rozwiniętej sieci dystrybucji oraz zaangażowaniu naszych pracowników. To pozwoliło na osiągnięcie lepszych wyników niż zanotowała nasza konkurencja" - mówi Dominic Brisby, Prezes Zarządu Imperial Tobacco Polska.
Spółka osiągnęła tak dobre wyniki pomimo niesprzyjającego otoczenia zewnętrznego. Działania Rządu mające na celu m.in. zmniejszenie deficytu budżetowego spowodowały podwyżkę akcyzy na papierosy o 18% w styczniu br. Dodatkowo zaburzenia na całym rynku wyrobów tytoniowych spowodowało późne ogłoszenie zmiany banderol, co naraziło producentów na dodatkowe koszty. Zanotowany został również wzrost udziału papierosów pochodzących z nielegalnych źródeł - głównie z przemytu. Wszystkie ww. czynniki makro doprowadziły do znaczącego spadku sprzedaży całego rynku tytoniowego, co zapoczątkowało agresywne działania konkurencji.
Imperial Tobacco Polska podpisał latem tego roku umowę określającą zasady ekspozycji wyrobów tytoniowych z siecią Ruch S.A. Dzięki temu firma zapewniła sobie bardzo dobrą pozycję nie tylko w zakresie ekspozycji swoich produktów, ale także dystrybucji.
(Maja Święcka)
tagi: Imperial Tobacco ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...