Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej zmniejszył się o 0,9 pkt proc. osiągając poziom -20,1 proc., niższy niż w dwóch poprzednich miesiącach - można przeczytać w komunikacie.
Podobnie wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej, syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, zmniejszył się o 1,8 pkt proc. osiągając poziom -29,7 proc., który był także niższy niż w dwóch poprzednich miesiącach.
Utrzymały się na niezmienionym poziomie lub zmieniły się nieznacznie oceny dotyczące osiągniętych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (w ostatnich 12 miesiącach) oraz możliwości zaoszczędzenia pieniędzy (w najbliższych 12 miesiącach). Pogorszenie dotyczy ocen zmian w sytuacji gospodarczej kraju (zarówno osiągniętych w ostatnich, jak i oczekiwanych w najbliższych 12 miesiącach) oraz oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia (w najbliższych 12 miesiącach).
Zaobserwowane w obecnym miesiącu nieco gorsze oczekiwania konsumenckie mogą spowodować zmniejszenie dodatniej dynamiki spożycia indywidualnego.
(maj)
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...