Kampania trwała siedem miesięcy i objęła swoim zasięgiem 124 miasta w 13 województwach. Zbiórki krwi odbywały się w ambulansach PCK i RCKiK przy sklepach sieci Intermarché i Bricomarché. Jednocześnie w ramach kampanii odbywały się akcje edukacyjne mające na celu popularyzację ruchu honorowego krwiodawstwa, a także pokazy udzielania pierwszej pomocy. Dobry przykład uczestnikom akcji dali sami pracownicy firmy, którzy na początku kwietnia zorganizowali zbiórkę krwi w swojej centrali.
Rekordowy wynik uzyskano w tym roku w Szczytnie w województwie warmińsko -mazurskim, gdzie krew oddało 87 mieszkańców. W całym regionie Warmii i Mazur w akcję zaangażowało się wyjątkowo dużo chętnych. Aż 44 osoby średnio z jednego miasta tego regionu zdecydowały się oddać życiodajną krew, jednak to województwo mazowieckie, gdzie odbyły się jedynie dwie zbiórki krwi uzyskało najwyższą średnią dawców, która wyniosła 49 osób.
„Konwój Muszkieterów Oddaj Krew - Uratuj Życie po raz drugi odwiedzający miasta Polski miał w tym roku znacznie większy zasięg, dzięki czemu udało nam się nie tylko zwiększyć zakres naszej pomocy, ale także dotrzeć do nowych środowisk i krzewić ideę honorowego krwiodawstwa. Szczególnym powodem do zadowolenia jest fakt, że nasza inicjatywa spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem. . To motywuje nas do myślenia już o kolejnych edycjach kampanii i wpisania jej na stałe w kalendarz ogólnopolskich inicjatyw tego typu" - mówi Eliza Orepiuk, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Kampania jest także dobrym przykładem na to, jak można połączyć codzienne obowiązki takie jak zakupy w pobliskim sklepie z czynem wyjątkowym i szlachetnym. „Supermarkety - codzienne, zwykłe miejsca - a jednak to tam postanowiliśmy promować ideę honorowego krwiodawstwa. Okazało się, że był to „strzał w dziesiątkę". Wierzę, że nasze dwuletnie wysiłki nie pozostaną bez echa i wkrótce opracujemy jeszcze lepszy program na 2010 rok. Tym samym chciałabym zachęcić do rozszerzenia działań w temacie samych honorowych krwiodawców jakim jest uzyskiwanie przez nich tytułu honorowego „Zasłużony Honorowy Dawca Krwi" po osiągnięciu kolejnych etapów litrażowych" - powiedziała Renata Kawka z Promocji Honorowego Krwiodawstwa Zarządu Głównego PCK.
Zachęcając do oddawania krwi oraz wspierając Polski Czerwony Krzyż, który od ponad pół wieku patronuje honorowemu krwiodawstwu, Grupa Muszkieterów pomaga zaspokoić rosnące potrzeby banków krwi w całej Polsce i zapotrzebowanie szpitali, a co najważniejsze ratuje wiele istnień ludzkich. W Polsce co minutę potrzebny jest litr krwi, który można uzyskać od dwóch dawców.
„Konwój Muszkieterów Oddaj Krew - Uratuj Życie" to kolejna, po przedświątecznej zbiórce darów, szeroko zakrojona akcja Grupy Muszkieterów, która stała się stałym elementem prospołecznej działalności tego zrzeszenia przedsiębiorców.
Więcej informacji o kampanii można uzyskać na stronach internetowych: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl, http://www.bricomarche.pl/, http://www.oddajkrew.pl/, www.pck.pl.
(Maja Święcka)
tagi: Grupa Muszkieterów ,
SPAR Polska pod nowym właścicielem i nowym zarządem...
27 lutego 2025 roku w Nowym Dworze Mazowieckim odbyło się...
Eksperci spodziewają się, że przed samą Wielkanocą będzie...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....