W ramach programu, 17 października br. firma wsparła charytatywny koncert „V rockowa zbiórka żywności" w Warszawie, zorganizowany przez Fundację Bank Żywności SOS w Warszawie.
„Unilever rozpoczął współpracę z nami w 2005 roku. Tylko w ubiegłym roku firma przekazała blisko 584 ton żywności" - mówi Dominika Sawczuk, Prezes Fundacji Bank Żywności SOS.
„Działania Unilevera na tym polu to odpowiedź na największe wyzwania związane z gospodarowaniem żywnością i odżywianiem, zidentyfikowane przez FAO i WHO" - mówi Anita Stec, specjalista ds. komunikacji, Unilever Polska Sp. z o.o.
Firma pomaga ofiarom głodu w Afryce - tylko podczas tegorocznej polskiej edycji charytatywnego marszu „Walk the World. Koniec z głodem" w czerwcu br. zebrano kwotę na 34 000 posiłków. W przygotowania do marszu zaangażowali się sami pracownicy Unilevera. Natomiast wzrost świadomości dotyczącej właściwego odżywania jest celem innych programów: „Wiem, co wybieram" (programu komponowania i znakowania produktów zgodnie z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi dotyczącymi zawartości tłuszczów trans i nasyconych, soli oraz cukru) oraz systemu informacji GDA (oznaczenie dotyczące zawartości składników odżywczych w stosunku do średniego dziennego zapotrzebowania), które Unilever wprowadził na opakowania swoich produktów dobrowolnie (system ten nie jest obligatoryjny).
Również na świecie Unilever od lat wspiera potrzebujących. W tegoroczny Światowy Dzień Żywności zaangażowali się pracownicy firmy z ponad 30 państw. Głównym celem ich działań było zwiększanie świadomości nt. głodu wśród dzieci w Afryce oraz zbieranie funduszy na pomoc, świadczoną za pośrednictwem World Food Programme - agendy ONZ ds. wyżywienia. W ubiegłym roku Unilever ufundował posiłki szkolne dla dzieci m.in. w Ghanie, Indonezji, Kenii, Pakistanie. Łączna wartość pomocy przekazanej przez firmę w 2008 na rzecz podopiecznych WFP wyniosła 3,2 mln Euro.
Misją firmy jest dodawanie życiu witalności. Unilever odpowiada na codzienne potrzeby konsumentów w zakresie żywienia, higieny i utrzymywania czystości poprzez swoje produkty, które zapewniają dobre samopoczucie i wygląd oraz pozwalają na pełniejsze korzystanie z życia.
Unilever jest jednym z wiodących światowych producentów artykułów powszechnego użytku sprzedawanych w ok. 150 krajach pod znanymi markami - jak m.in. Algida, Knorr, Hellman's, Lipton, Flora, Dove, Rama, Cif i Domestos. Unilever globalnie zatrudnia 174 000 pracowników w 100 krajach, a sprzedaż firmy w 2008 roku wyniosła 40 mld EUR.
W Polsce Unilever zatrudnia 3 100 pracowników; a 25 polskich menedżerów pracuje w zagranicznych firmach Unilevera. Posiada w kraju cztery fabryki, a 20 proc. produkowanych tu wyrobów trafia na eksport. Na lokalnym rynku Unilever ma pozycję lidera w kategoriach: produkty kulinarne (buliony, fixy, zupy jednoporcjowe typu instant), margaryny, herbata, lody, środki czystości.
(Maja Święcka)
tagi: Unilever , Światowy Dzień Żywności ,
Z najnowszego rynkowego raportu wynika, że w tym roku 24%...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....