- Kategoria piwnych stylów od lat rozwija się znacznie szybciej niż kategoria lagerów – mówi Aleksandra Pankowska, Brand Manager marki Żywiec. - Konsumenci coraz chętniej sięgają po nowe style piwne – aż 70% z nich twierdzi, że lubi próbować nowych smaków
1. W Żywcu doskonale o tym wiemy, dlatego nasi piwowarzy co roku warzą kolejne oryginalne piwa. Dzięki temu piwne specjalności od Żywca niezmiennie od lat pozostają liderem wartościowym kategorii – dodaje Pankowska.
W tym roku do sprzedaży trafiły aż dwa nowe piwa. Pierwsze z nich to lager w stylu wiedeńskim o ciemnozłotej barwie. Cechuje je słodowy aromat i bogaty smak z wyczuwalną, niewielką goryczką.
Żywiec Pszeniczne IPA to orzeźwiające połączenie piwa pszenicznego i aromatycznego piwa IPA z trzema nowofalowymi chmielami: FALCONER’S FLIGHT®, AMARILLO® i CHINOOK. Nadają one piwu charakterystycznej goryczki oraz chmielowego aromatu. W tym chmielonym na zimno piwie zdecydowanie wyczuwalne są cytrusowe nuty.
Nowe piwa dostępne są od marca br. w butelce zwrotnej 500 ml. Będzie ich można spróbować również w Ambasadach Żywca (lista lokali na
stronie). Piwne specjalności pojawią się na rynku w odświeżonych opakowaniach, których celem jest zaprezentowanie charakteru produktu.
Wprowadzeniu na rynek piw Żywiec Wiedeński Lager i Żywiec Pszeniczne IPA towarzyszyć będą działania reklamowe w TV, internecie i mediach społecznościowych oraz PR. Dodatkowo, w wybranych punktach sprzedaży, pojawią się dedykowane materiały POS.
Za komunikację marki odpowiada 2012 Agency. Działania w kanale digital i w mediach społecznościowych prowadzi agencja VMLY&R, a działania BLT – agencja Just. Wsparcie PR zapewnia agencja Hope. Media planuje i kupuje dom mediowy Starcom.
1 Źródło: Piwna Zwrotnica Raport 2018