Design Nowej Škody Octavia Combi, w porównaniu z poprzednim modelem, został unowocześniony i odświeżony. Model poddany został wielu modyfikacjom w wyglądzie zewnętrznym, jednak zachował swój ponadczasowy charakter. Zaprojektowany od nowa przód i tył pojazdu nadają mu nowoczesny wygląd.
Na pierwszy rzut oka widać zmieniony przedni grill z przyciągającym wzrok chromowanym obramowaniem oraz nową stylistykę przedniego zderzaka. który łączy się z nowym kształtem błotników, optycznie poszerzając samochód i zapewniając tym samym solidny wygląd przodu auta. Przednie reflektory o zupełnie nowym kształcie elegancko rozciągają się w kierunku błotników i nadają samochodowi całkowicie unikalny wyraz. Tylny zderzak, podobnie jak przedni oraz listwy chroniące drzwi, występuje w kolorze nadwozia. Większość powierzchni tylnych lamp jest zarezerwowana dla świateł postojowych i hamowania, a włączone światła tworzą charakterystyczny dla samochodów marki Škoda kształt litery C.
Do elementów zwiększających funkcjonalność samochodu, a także poprawiających jego wygląd, należą również nowe, dużo większe lusterka boczne, które zapewniają bardzo dobrą widoczność. Dynamiczna sylwetka auta ma niski współczynnik oporu powietrza, co nie tylko obniża koszty eksploatacji, ale także redukuje hałas w trakcie jazdy.
Wnętrze i wyposażenie
Nowa Octavia Combi dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: Classic, Ambiente, Elegance, Laurin&Klement, a w wersji nadwoziowej Combi trzy ostatnie także z napędem na obie osie (4x4).
Do testów redakcyjnych otrzymaliśmy komfortowo wyposażone i urządzone auto w wersji Elegance. W środku Octavia zapewnia dużą przestrzeń zarówno dla kierowcy i pasażera z przodu, jak i dla pasażerów podróżujących z tyłu. Deska jak i inne elementy wykonane są z wysokiej jakości materiałów. Dzięki licznym schowkom każdy przedmiot znajdzie swoje miejsce. Przykładem może być dodatkowy pojemny schowek umieszczony na przedszybiu lub też specjalny schowek na okulary umieszczony przy lusterku wstecznym.
Cechą typową dla Octavii Combi jest bagażnik, oferujący pojemność 580 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta aż do 1620 litrów. Przestrzeń bagażowa jest elastyczna i ma możliwość wielu konfiguracji, w zależności od specyfiki i wymiarów przewożonych bagaży i towarów (możliwość złożenia kanapy w kombinacji 1/3 lub 2/3), zaś przemyślany, regularny kształt bagażnika ułatwia przewożenie bagaży o dużej objętości. Znakomitym zabezpieczeniem rzeczy jest system siatek w komorze bagażnika dostępny w standardzie wersji Elegance. Ładowność do 660 kg daje możliwość transportu 5 osób i dużej liczby bagażu.
Testowana wersja pojazdu, dzięki licznym systemom m.in ESP z ASR, zagłówkom WOKS czy też kurtynom powietrznym zapewnia wysokie bezpieczeństwo. Manewrowanie na parkingu ułatwiają czujniki parkowania z tyłu i z przodu auta. Spośród bogatego wyposażenia, w standardzie znajduje się m.in. tempomat, dwustrefowa klimatyzacja Climatronic, komputer pokładowy z wyświetlaczem Maxi-DOT oraz radioodtwarzacz z możliwością odtwarzania plików MP3 oraz wejściem AUX in. Testowany model wyposażony został również w opcjonalny system nawigacji satelitarnej Columbus.
Silnik
Klienci, aby dostosować auto jak najlepiej do swoich potrzeb mają do wyboru trzy rodzaje silników benzynowych (1,4TSI/122KM; 1,6/102KM; 1,8 TSI/160KM) oraz trzy silniki diesla (1,6 TDI CR/105KM; 1,9 TDI/105KM; 2,0 TDI/140KM). Mogą również wybierać pomiędzy manualną a automatyczną skrzynią biegów oraz rodzajem napędu.
Testowana Skoda wyposażona została w wysokoprężny, turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów i mocy 103kW/140KM, sześciostopniową, manualną skrzynię biegów oraz napęd na cztery koła z systemem Haldex, który zapewnić ma dodatkowe bezpieczeństwo podczas jazdy w trudnych warunkach. Niewątpliwie jego zaletą jest to, że podczas jazdy na śliskiej nawierzchni nie trzeba obawiać się uślizgu, gdyż moment obrotowy jest niezwłocznie rozdzielany na poszczególne koła w zależności od ich przyczepności. Dzięki temu samochód znacznie lepiej się prowadzi, a Haldex dba dodatkowo o pełną kompatybilność z innymi systemami kontroli trakcji - współpracuje z ABS i ESP. Podczas normalnej jazdy poza miastem spalanie oscylowało wokół 6,1-7,5 litrów na 100 km. W mieście komputer wskazywał spalanie na poziomie 9,1 l/100km, natomiast w cyklu mieszanym spalanie wyniosło ok. 7,8 litrów.
Ceny
Ceny Nowej Skody Octavii Combi zaczynają się już od 62 000 zł., za które możemy kupić auto w podstawowej wersji wyposażenia Classic z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra. Aby zakupić auto podobne do tego, który otrzymaliśmy do testów redakcyjnych (2,0TDI 4x4, Elegance wraz z wyposażeniem dodatkowym) należałoby dysponować kwotą ok. 109 000 zł.
tagi: Skoda Octavia Combi , Octavia , test Octavia , nowa Octavia Kombi ,
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...