W zależności od kategorii produktów, różnice między cenami w Internecie i w tradycyjnych sklepach były dość zaskakujące. W kategorii „Zdrowie i uroda" ceny kosmetyków są średnio tańsze o 32 proc., a produkty dla dzieci można kupić o 25 proc taniej. Zakup filmów i sprzętu AGD w Allegro może dać średnio 22 procentową oszczędność. W niektórych przypadkach różnice cen są spektakularne. Za laptop w Internecie zapłacimy średnio o 705 zł mniej, a za lustrzankę - o 662 zł, natomiast kupując telewizor można zaoszczędzić nawet 574 zł.
W ciągu dwóch ostatnich lat zakupy w Internecie stały się jeszcze bardziej atrakcyjne i dają więcej okazji do oszczędzania. Jak wynika z raportu Pentor Reasearch International, opracowanego w 2007 roku, ceny elektroniki użytkowej sprzedawanej w sklepach internetowych były średnio o 9 proc. niższe niż te oferowane w dużych sklepach. Tegoroczny raport Allegro wykazał, że komputery, telefony i akcesoria są tańsze o średnio 20 proc.
„Zawirowania gospodarki powodują, że Internet jest miejscem, w którym nie tylko coraz więcej osób robi zakupy, ale również coraz więcej firm widzi w nim swoją szansę. 80 proc. aukcji w Allegro to transakcje na zasadzie kup teraz, a reszta to aukcje tradycyjne"- mówi Patryk Tryzubiak, PR Manager Allegro. - „Obroty platformy handlowej Allegro w 2007 roku wyniosły 3,8 mld zł, w 2008 - 5,2 mld zł, a w 2009 przewidujemy, że osiągną one 7,4 mld zł".
Wśród 14 milionów polskich internautów już 10 mln korzysta z serwisu Allegro, a prawie wszyscy przed zakupami sprawdzają ceny w Internecie. Jak wynika z raportu firmy Gemius „Polski Internet 2008/2009" liczba użytkowników e-sklepów i serwisów aukcyjnych jest podobna, tym nie mniej 8 razy więcej dokonuje się odsłon na tych drugich. Co więcej, na serwisach aukcyjnych internauta spędza średnio 5 godzin miesięcznie, lecz w sklepach internetowych tylko 45 minut.
Raport Allegro powstał na potrzeby konkursu alleMIASTO. Tym razem największa polska platforma aukcyjna zaprasza od 1 września do zakupów i oszczędzania mieszkańców średnich miast, które mają olbrzymi potencjał w zakresie handlu internetowego. Celem akcji jest wyłonienie najbardziej oszczędnego miasta w rozmiarze M (od 90 do 130 tys. mieszkańców). Oszczędność ta mierzona jest na podstawie liczby transakcji oraz średnich różnic cen produktów w sieci i poza nią. Zakupy każdego mieszkańca są dodawane i rejestrowane, dzięki czemu powstaje ranking miast. Rywalizacje na bieżąco można obserwować za pośrednictwem strony internetowej allemiasto.pl.
Najbardziej oszczędne alleMIASTO poznamy w pierwszych dniach listopada, a jego mieszkańcy wygrają Wielki Koncert Sylwestrowy, w którym wystąpią między innymi Kayah, Maria Sadowska, DJ Hugo oraz zespoły Sofa i Mosquito. Do udziału w trwającej dwa miesiące akcji zostali zaproszeni mieszkańcy Tychów, Dąbrowy Górniczej, Grudziądza, Płocka, Elbląga, Opola, Gorzowa Wielkopolskiego, Wałbrzycha, Włocławka, Zielonej Góry, Tarnowa, Chorzowa, Kalisza, Koszalina, Słupska, Jaworzna i Jastrzębia-Zdrój.
(maj)
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...