W zależności od kategorii produktów, różnice między cenami w Internecie i w tradycyjnych sklepach były dość zaskakujące. W kategorii „Zdrowie i uroda" ceny kosmetyków są średnio tańsze o 32 proc., a produkty dla dzieci można kupić o 25 proc taniej. Zakup filmów i sprzętu AGD w Allegro może dać średnio 22 procentową oszczędność. W niektórych przypadkach różnice cen są spektakularne. Za laptop w Internecie zapłacimy średnio o 705 zł mniej, a za lustrzankę - o 662 zł, natomiast kupując telewizor można zaoszczędzić nawet 574 zł.
W ciągu dwóch ostatnich lat zakupy w Internecie stały się jeszcze bardziej atrakcyjne i dają więcej okazji do oszczędzania. Jak wynika z raportu Pentor Reasearch International, opracowanego w 2007 roku, ceny elektroniki użytkowej sprzedawanej w sklepach internetowych były średnio o 9 proc. niższe niż te oferowane w dużych sklepach. Tegoroczny raport Allegro wykazał, że komputery, telefony i akcesoria są tańsze o średnio 20 proc.
„Zawirowania gospodarki powodują, że Internet jest miejscem, w którym nie tylko coraz więcej osób robi zakupy, ale również coraz więcej firm widzi w nim swoją szansę. 80 proc. aukcji w Allegro to transakcje na zasadzie kup teraz, a reszta to aukcje tradycyjne"- mówi Patryk Tryzubiak, PR Manager Allegro. - „Obroty platformy handlowej Allegro w 2007 roku wyniosły 3,8 mld zł, w 2008 - 5,2 mld zł, a w 2009 przewidujemy, że osiągną one 7,4 mld zł".
Wśród 14 milionów polskich internautów już 10 mln korzysta z serwisu Allegro, a prawie wszyscy przed zakupami sprawdzają ceny w Internecie. Jak wynika z raportu firmy Gemius „Polski Internet 2008/2009" liczba użytkowników e-sklepów i serwisów aukcyjnych jest podobna, tym nie mniej 8 razy więcej dokonuje się odsłon na tych drugich. Co więcej, na serwisach aukcyjnych internauta spędza średnio 5 godzin miesięcznie, lecz w sklepach internetowych tylko 45 minut.
Raport Allegro powstał na potrzeby konkursu alleMIASTO. Tym razem największa polska platforma aukcyjna zaprasza od 1 września do zakupów i oszczędzania mieszkańców średnich miast, które mają olbrzymi potencjał w zakresie handlu internetowego. Celem akcji jest wyłonienie najbardziej oszczędnego miasta w rozmiarze M (od 90 do 130 tys. mieszkańców). Oszczędność ta mierzona jest na podstawie liczby transakcji oraz średnich różnic cen produktów w sieci i poza nią. Zakupy każdego mieszkańca są dodawane i rejestrowane, dzięki czemu powstaje ranking miast. Rywalizacje na bieżąco można obserwować za pośrednictwem strony internetowej allemiasto.pl.
Najbardziej oszczędne alleMIASTO poznamy w pierwszych dniach listopada, a jego mieszkańcy wygrają Wielki Koncert Sylwestrowy, w którym wystąpią między innymi Kayah, Maria Sadowska, DJ Hugo oraz zespoły Sofa i Mosquito. Do udziału w trwającej dwa miesiące akcji zostali zaproszeni mieszkańcy Tychów, Dąbrowy Górniczej, Grudziądza, Płocka, Elbląga, Opola, Gorzowa Wielkopolskiego, Wałbrzycha, Włocławka, Zielonej Góry, Tarnowa, Chorzowa, Kalisza, Koszalina, Słupska, Jaworzna i Jastrzębia-Zdrój.
(maj)
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....