Z nowym rokiem szkolnym rozpoczęła się kampania „Mamo, tato, wolę wodę!". W imprezie inauguracyjnej wzięło udział wielu rodziców wraz z dziećmi, eksperci Instytutu Żywności i Żywienia oraz Instytutu Matki i Dziecka, animatorzy Akademii Zdrojka i dziecięcy zespół muzyczny.
Akcję poparli także: Ilona Felicjańska, Samuel Palmer oraz sportowcy - Przemysław Saleta, polski bokser wagi ciężkiej, mistrz świata w kick-boxingu, Przemysław Domański - dwukrotny mistrz Polski w łyżwiarstwie figurowym i nasza nadzieja na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Vancouver w 2010 roku oraz Piotr Wroński, mistrz Polski juniorów oraz vice mistrz Europy i świata w karate shotokan. Imprezę poprowadzili Paulina i Maciej Kurzajewscy.
Rodzice mają największy wpływ na kształtowanie postaw dzieci, dlatego to właśnie do nich
w głównej mierze skierowana była impreza. W trakcie spotkania eksperci z Instytutu Żywności i Żywienia oraz Instytutu Matki i Dziecka wyjaśniali przybyłym rodzicom, że już od najmłodszych lat powinni być przykładem dla swoich dzieci. Eksperci namawiali rodziców, aby rozmawiali z dziećmi o wodzie i jej roli w życiu człowieka, najlepiej przy okazji różnego rodzaju zabaw związanych z wodą.
Organizatorzy wydarzenia mieli na uwadze, że zabawa to jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, aby dzieci polubiły wodę i chętnie wybierały ją do picia. Dlatego też dla najmłodszych przygotowano liczne atrakcje - konkursy, zajęcia taneczne z High School Musical, warsztaty wokalne czy malowanie twarzy. Mogły też bawić się na przygotowanym przez sieć sklepów SMYK placu zabaw. Oprócz rozrywki, na najmłodszych czekały zajęcia edukacyjne, którym towarzyszył sympatyczny wodny ludzik - Zdrojek - maskotka kampanii. Podczas Akademii dzieciom w ciekawy sposób przekazywano informacje na temat roli wody w życiu człowieka, roślin i zwierząt, a także jej właściwości i zastosowań. Uczestnicy zajęć razem ze Zdrojkiem bawili się smakiem i kolorem wody, przeprowadzali eksperymenty z parą wodną, lodem i szronem i rozwiązywali wodne zagadki.
Kampania „Mamo, tato, wolę wodę!" zostanie przeprowadzona w 40 miastach w Polsce i obejmie swym zasięgiem 110 tys. przedszkolaków i 165 tys. dzieci w wieku od 7 - 9 lat. Podczas zajęć, których program został przygotowany przez metodyków, dzieci będą mogły poznać zasady zdrowego odżywiania, dowiedzieć się więcej o właściwościach wody, jej pochodzeniu, zastosowaniu i o tym, jak ją oszczędzać. Materiały edukacyjne zostały opracowane przez specjalistów (m.in. z zakresu żywienia i pedagogów, a także psychologa, fizyka i ekologa) i pozytywnie zaopiniowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Organizatorem programu „Mamo, tato, wolę wodę!" jest firma Żywiec Zdrój S.A. Kampanię wspiera merytorycznie Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka. Patronat honorowy nad programem objęło Ministerstwo Zdrowia, natomiast patronat medialny stacja TVP2. Akcję wspiera także sieć sklepów Smyk, a imprezę inauguracyjną - Złote Tarasy.
(maj)
tagi: Żywiec Zdrój , "Mamo , tato , wolę wodę" ,
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....