Z dniem 1 września Kolporter, RUCH i Żabka przestały sprzedawać eVoucher'y sieci Plus i Sami Swoim. Powodem tego była podjęta przez firmę Polkomtel próba pogorszenia warunków handlowych.
Kolporterowi dotychczasowa umowa wygasła z końcem sierpnia. Nowa, zaproponowana przez operatora obniżała marżę o 3 punkty procentowe. Jakie byłoby jej zastosowanie w praktyce? Albo Kolporter Servis nie mógłby pobierać w ogóle marży, albo marżę musiałby znacznie obniżyć detalista - jedno i drugie rozwiązanie było dla sieci nie do zaakceptowania. Dla przykładu - według dotychczasowych zasad - na 10 złotowym eVourcherze dystrybutor, czyli Kolporter Servis zarabiał ok. 30 gr, detalista ok. 70 gr, a pozostała kwota 9 złotych trafiała do Polkomtela.
Sieć Żabka umowę z Polkotelem miała podpisaną na czas nieograniczony. Operator ją zerwał, rozwiązanie umowy nastąpiło z końcem sierpnia, po czym zaproponował podpisanie nowej - podobnie jak w przypadku Kolportera - również na gorszych warunkach handlowych, również nie do zaakceptowania przez sieć.
Negocjacje sieci z Polkomtelem zakończyły się kompromisem. Maciej Topolski, Pełnomocnik Zarządu ds. Public Relations Kolportera poinformował nas w rozmowie, że szczegóły objęte są tajemnicą handlową, natomiast zapewnił, że marże detalistów na sprzedaży eVoucher'ów nie ulegną zmianie.
(Maja Święcka)
tagi: Kolporter , Ruch , Żabka , Polkomtel ,
Po nabyciu ponad 71 proc. udziałów Grupa Maspex przejmie...
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...