Nieskategoryzowane

65 Żabek w trzy miesiące

Czwartek, 03 września 2009
Sieć handlowa Żabka powiększyła się przez ostatnie trzy miesiące o 65 nowych sklepów i tym samym umocniła  się na pozycji lidera w sektorze convenience. Liczba sklepów Żabka przekroczyła już 2050, w tym roku powstanie w sumie 200 nowych placówek w całej Polsce.

We współpracy z ajentami Spółka korzysta z tzw. umowy agencyjnej, którą wyróżnia między innymi brak opłaty licencyjnej. W ramach podpisanej z firmą Żabka Polska umowy ajenci otrzymują w pełni przygotowany do otwarcia, zatowarowany sklep z logiem Żabki i nie ponoszą kosztów inwestycji.

„Sukcesywnie rozwijamy sieć i szkolimy ajentów przygotowując ich do prowadzenia własnego biznesu. Przeanalizowaliśmy też liczbę aplikacji na ajentów za pierwsze półrocze i widzimy znaczący wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim" - mówi Jacek Roszyk Prezes Zarządu Żabka Polska S.A.

Żabki to sklepy zlokalizowane zazwyczaj w dużych miastach w dogodnych lokalizacjach. Wśród nowych placówek są kolejne sklepy, które powstały w Łodzi i Poznaniu. To właśnie w tych dwóch miastach znajduje się najwięcej, bo około 100 sklepów Żabka.

Sieć sklepów Żabka to nowoczesna koncepcja handlu detalicznego, która ma na celu przede wszystkim zapewnienie klientom wygody w dokonywania zakupów.

W 2007 roku 100 proc. akcji Żabka Polska S.A. zostało zakupione przez środkowo-europejską grupę inwestycyjną Penta Investments. Nowy właściciel kontynuuje i wspiera strategię rozwoju spółki i dalszą rozbudowę formatu convenience w Polsce. Doświadczenie firmy na rynku krajowym planuje wykorzystać na rynku czeskim.

Wizja firmy Żabka Polska S.A. zakłada umacnianie pozycji największej i nowoczesnej sieci sklepów typu convenience w Polsce. Podstawowym celem firmy jest stały rozwój sieci, efektywna obsługa sklepów oraz stworzenie wyjątkowej oferty towarów i usług, zaspokajającej maximum potrzeb lokalnych społeczności. Aby zrealizować tę misję sklepy sieci Żabka posiadają dogodne lokalizacje i charakteryzują się powierzchnią sprzedaży - ok. 60 mkw, umożliwiającą szybkie i wygodne zakupy. Sklepy są czynne od 6.00 do 23.00 przez 365 dni w roku.

W 2009 roku spółka rozpoczęła tworzenie nowej sieci, większych sklepów o charakterze delikatesowym pod nazwą Freshmarket.

(maj)

tagi: Żabka ,