Swój pierwszy sklep w Polsce sieć otworzyła w sierpniu 1995 roku w Szczecinie. Netto rozwija się obecnie na terenie Polski pólnocno-zachodniej. Od Szczecina do Gdańska i na południe w linii Bydgoszcz, Poznań, Zielona Góra. Sieć cały czas poszukuje obiektów o powierzchni minimum 700 m kw. w miastach o zaludnieniu około 10 000 mieszkańców.
W Motańcu (pomiędzy Stargardem Szczecińskim, a Szczecinem) znajduje się centrum dystrybucyjne, w których odbywa się odbiór jakościowy, rozdysponowanie i wysyłka do sklepów. Tutaj dostawcy przywożą towar ( za wyjątkiem pieczywa i mrożonek).
Netto to sieć osiedlowych sklepów spożywczych oferujących łatwy dostęp do produktów pierwszej potrzeby po niskich cenach. Przeciętna wielkość sali sprzedaży sklepów Netto to powierzchnia około 500 metrów kwadratowych. Sklepy usytuowane są przy gęsto zaludnionych osiedlach mieszkaniowych.
Netto to wyłącznie sklepy samoobsługowe. Aranżacja wyposażenia sklepów ma za zadanie ułatwienie robienia codziennych zakupów i łatwego odnajdywania poszukiwanych produktów.
Punkty kasowe wyposażone są w czytniki kodów kreskowych, a klient ma możliwość sprawdzenia ceny produktów i podsumowania wartości całego zakupu przy pomocy czytników cen znajdujących się w centralnej części sklepu.
Asortyment Netto pokrywa prawie 90-95 procent codziennego zapotrzebowania na produkty pierwszej potrzeby. Wszystkie sklepy Netto oferują ten sam asortyment - około 1000 pozycji w stałej ofercie wzbogaconej ofertami specjalnymi.
(maj)
tagi: Netto ,
Polska Izba Handlu z zaniepokojeniem przygląda się...
Niemal co 3. przedsiębiorca w Polsce prognozuje pogorszenie...
Firma Mars Polska po raz kolejny została wyróżniona za swoje...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...
W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków...
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od...
Ich udział najszybciej rośnie w Polsce...