W pomieszczeniach biurowych firmy pojawiły się plakaty informujące o sposobach oszczędzania energii, poprzez stosowanie się do prostych zasad, jak: wyłączanie oświetlenia w pustych pomieszczeniach biurowych oraz w rzadko uczęszczanych częściach korytarza, nie pozostawiania urządzeń w stanie czuwania, czy wyjmowanie ładowarki do telefonu lub laptopa z gniazdka, po naładowaniu baterii.
Ponadto, na korytarzach pojawiły się skrzynki, do których zbierane są zużyte baterie oraz plastikowe nakrętki od butelek, natomiast na monitorach komputerów pojawia się wygaszasz ekranu z informacjami o sposobach oszczędzania energii w biurze.
Tak pozornie proste komunikaty mają zmieniać świadomość pracowników Carrefour, promować postawy pro-ekologiczne, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii elektrycznej w siedzibie Carrefour Polska.
Carrefour Polska jako firma odpowiedzialna społecznie i wrażliwa na problemy środowiska podjęła już szereg konkretnych zobowiązań w zakresie racjonalnego gospodarowania energią. Do końca 2009 roku firma zamierza wymienić żarówki w sklepach - tradycyjne oświetlenie zostanie zastąpione energooszczędnym, wdrożony zostanie także system zarządzania energią, mierzący i optymalizujący zużycie prądu. W tym roku firma również zamierza wyposażyć niektóre sklepy w nowoczesne meble chłodnicze, co pozwoli na znaczące zmniejszenie zużycia energii elektrycznej.
W marcu Carrefour Polska przystąpił do akcji „Godzina dla Ziemi" organizowanej przez WWF, która miała na celu uwrażliwienie społeczeństwa na konieczność ograniczenia zużycia prądu. Podczas akcji w prawie wszystkich sklepach na terenie Polskie wygaszono 50% oświetlenia.
Natomiast w lutym 2009 roku Grupa Carrefour jako jedyna firma handlowa w Europie przyłączyła się do Tygodnia Zrównoważonej Energii, organizowanego przez Komisję Europejską. Wcześniej, sieć zobowiązała się do systematycznego obniżania zużycia energii - od roku 2004 zużycie spadło już o 9,2 %, natomiast do roku 2020 redukcja ma wynieść 20%.
Projekt „Zielone Biuro" to kolejny element realizowanej przez firmę Carrefour strategii odpowiedzialnego biznesu.
TM
tagi: Carrefour ,
Żabka uruchomi nowe centrum logistyczne w Kątach...
Carrefour Polska podejmuje konkretne działania, których celem...
Sprzedaż Grupy AMBRA spadła o 0,4% w ujęciu ilościowym, a...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Najpopularniejszym instrumentem oszczędzania w tej grupie...
Firmy muszą zmienić podejście do zużycia energii...