Nowości

Coca-Cola wprowadza na polski rynek markę AdeZ®

Piątek, 27 lipca 2018
Coca-Cola w Polsce rozszerza swoją obecność w sektorze FMCG, wprowadzając innowacyjną markę AdeZ®, nowość rynkową. Premiera gamy autorskich produktów i otwarcie się firmy na nowe kategorie wpisują się w rosnący segment napojów na bazie roślin i konsumencką potrzebę rozszerzania i urozmaicania diety poprzez zwiększenie spożycia produktów roślinnych. Coca-Cola konsekwentnie i systematycznie realizuje strategię Total Beverages Company, zakładającą m.in. zwiększenie w ofercie udziału innowacyjnych produktów, napojów o obniżonej kaloryczności oraz rozbudowanie półki napojów niegazowanych. AdeZ® to optymalny wybór dla osób, które w trosce o zbilansowaną dietę szukają bardziej zróżnicowanych składników odżywczych, np. roślinnych. Kampania promująca nowość obejmie działania w obszarze digital, social media oraz POS w punktach sprzedaży.
Napoje roślinne na czasie

Produkty na bazie roślin zyskują na popularności, nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Wpływa na to coraz większa świadomość pro-zdrowotna konsumentów oraz poszukiwanie alternatyw dla produktów odzwierzęcych, wynikające z uwarunkowań zdrowotnych i/lub przekonań. Napoje AdeZ® powstają na bazie takich roślin  jak: soja, ryż, owies, kokos i migdały. Są lekkostrawne, ponieważ naturalnie nie zawierają laktozy, która nie wszystkim służy, są wzbogacone w potrzebne składniki mineralne, w tym wapń i magnez oraz witaminy grupy B  oraz witaminę D. Można je pić samodzielnie albo stosować jako dodatek do posiłków. Produkty te nie zawierają cukrów dodanych - w składzie znajdują się jedynie naturalnie występujące cukry z owoców i  baz roślinnych oraz glikozydy stewiolowe, występujące naturalnie w liściach stewii.

Coca-Cola bardzo uważnie wsłuchuje się w dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów. Od dziesięcioleci oferujemy produkty, które dopasowane są do stylu życia, diety czy preferencji smakowych konsumentów. Wprowadzenie na rynek marki AdeZ® to odpowiedź na zainteresowanie zdrowszymi przekąskami oraz coraz mocniej zarysowujący się trend skupiony wokół  diety roślinnej. Konsumenci potrzebują napojów funkcjonalnych, które dodatkowo świetnie smakują. Dlatego oferowanie większego wyboru zgodnego z upodobaniami i preferowanym stylem życia jest dobre zarówno dla naszych konsumentów, jak i dla rozwoju naszej działalności biznesowej - podsumowała Paola Sandoval, Dyrektorka ds. Marketingu w Coca-Cola Poland Services.

Rośliny stanowią nie tylko kluczowy komponent samego napoju, ale również element opakowań AdeZ®. W trosce o ochronę naturalnych zasobów Coca-Cola kolejny raz sięgnęła po autorską technologię PlantBottle. Jest to nowatorska butelka PET w 30% złożona z surowców roślinnych i w 100% podlegająca recyklingowi. W procesie produkcji nie wykorzystywane są żadne rośliny genetycznie modyfikowane. W efekcie PlantBottle wpływa na mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz mniejsze zużycie energii elektrycznej.

Oferta AdeZ

Produkty AdeZ® wyróżniają się unikalną recepturą oraz doskonałym smakiem. Nowa gama produktów - z myślą o zbilansowanych śniadaniach przygotowywanych w domu lub jako źródło wartości odżywczych o każdej porze dnia – obejmuje cztery napoje o pojemności 800 ml na bazie nasion i orzechów:
  • napój sojowy i ryżowy w rekomendowanej cenie detalicznej 6,99 PLN oraz migdałowy i kokosowo-ryżowy - 9,99 PLN oraz trzy innowacyjne, gotowe do spożycia napoje o pojemności 250 ml:
  • migdałowy z mango i marakują, owsiany z truskawkami i bananem oraz kokosowy z owocami jagodowymi w rekomendowanej cenie detalicznej 3,49 PLN.
Obecnie na polskim rynku napoje na bazie roślin stanowią relatywnie małą kategorię, ale wykazują ogromny potencjał wzrostu. Ma to bezpośredni związek z prozdrowotnym trendem, rozwijającym się w polskim społeczeństwie. AdeZ® aktywnie włącza się w zaspokojenie tych potrzeb. W naszych planach promocyjnych stawiamy mocno na budowanie świadomości nowości rynkowej i walor edukacyjny, dotyczący korzyści produktów na bazie roślin. Dzięki zaplanowanej akcji samplingowej wielu konsumentów w pierwszej fazie kampanii otrzyma szansę spróbowania poszczególnych smaków AdeZ® i wyboru ulubionego wariantu - informuje Beata Bogusz, Brand Manager Innowacji w Coca-Cola Poland Services.

Historia marki AdeZ® rozpoczęła się w 1988, w Argentynie. Do dziś Ameryka Południowa, bogata w uprawy soi, stanowi największy rynek sprzedaży produktu, szczególnie w: Meksyku, Kolumbii, Argentynie, Brazylii, Chile, Urugwaju, Paragwaju i Boliwii. Na rynku europejskim napoje AdeZ® zadebiutowały na początku tego roku, m.in. w Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii.

Za strategię kampanii, planowanie i zakup mediów odpowiada MediaCom, za implementację materiałów BTL - agencja Fortis. Kreacją oraz obsługą w zakresie social media zajęła się agencja LiquidThread, natomiast działania PR powierzono agencji Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.



tagi: Coca-Cola , AdeZ® ,