Rynek lodów jest dynamiczny i stale rośnie – wzrosty odnotować można zarówno w kategorii lodów tradycyjnych, jak i sorbetów, czy lodów jogurtowych. I choć Polacy sięgają po lody familijne przez cały rok, sezon wiosenno-letni jest w naturalny sposób dla branży lodowej okresem najwyższej aktywności. Marka Grycan – Lody od pokoleń zdradza sekrety dobrego przygotowania do sezonu.
Choć polski konsument zaczyna postrzegać lody familijne jako deser całoroczny, szczyt sezonu dla tej kategorii to okres między kwietniem a wrześniem. To właśnie wtedy produkty powinny mieć zapewnioną dużo szerszą ekspozycję w lodówkach – będzie to możliwe jeżeli sprzedawcy ograniczą ekspozycję mrożonek.
Klasyczne smaki lodów: bakaliowy, waniliowy, czekoladowy czy truskawkowy, to smaki cieszące się niezmiennie największą popularnością wśród konsumentów. Co za tym idzie, są one gwarantem doskonałej rotacji. Z drugiej strony, konsumenci są coraz bardziej ciekawi i śmiali w wyborze nowych smaków – lubią mieć szeroki i różnorodny wybór. Lody Grycan wychodzą naprzeciw obu tym oczekiwaniom: to doskonała oferta dla tych, którzy cenią produkty z kategorii premium, te najwyższej jakości – produkowane na bazie tradycyjnych receptur, rzemieślniczymi metodami – a równocześnie chcą cieszyć się szerokim wyborem różnorodnych smaków.
Jako produkt o doskonałej rotacji i marży Grycan daje właścicielom sklepów gwarancję zysków. Aby pomóc w optymalnym wykorzystaniu bonety czy zamrażarki, z całej oferty marka wybrała „najlepsze z najlepszych” czyli tzw. Bestsellery – 10 najlepiej rotujących produktów, których nie powinno zabraknąć w ofercie sklepów.
Detaliści powinni zadbać o to, aby w zamrażarkach i bonetach znalazły się produkty, które najlepiej rotują – mówi Wojciech Kwestorowski, dyrektor handlowy marki Grycan – Lody od Pokoleń. W opakowaniach 500 ml są to lody Czekoladowe, Waniliowe, Truskawkowe i Bakaliowe oraz Sorbet z Mango i Sorbet z Malin. W opakowaniach 900/1100 ml największą popularnością cieszą się natomiast lody Bakaliowe, Czekoladowe, Waniliowe i Tiramisu.
Oferowanie klasycznych smaków w różnych pojemnościach jest bardzo dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem, ale nawet przy niewielkich ekspozycjach dobrze jest też zróżnicować smaki, tworząc szerszą ofertę dla konsumentów. Zbyt duża liczba producentów, to zbyt szeroka oferta, która jest tylko pozornie atrakcyjna – w rzeczywistości stwarza ryzyko obecności źle rotujących i często słabszej jakości produktów w powtarzających się smakach – mówi Wojciech Kwestorowski.
W zbliżającym się sezonie letnim szczególną uwagę warto zwrócić na odpowiednio szeroką ekspozycję sorbetów. Wśród Bestsellerów Grycana znalazły się dwa Sorbety z owoców, które zapewnią orzeźwienie w najbardziej upalne dni. Marka w swoim portfolio posiada 10 Sorbetów z owoców, z czego Sorbet z Mango i Sorbet z Malin są smakami, które w ubiegłych sezonach cieszyły się największym powodzeniem.
Każdy sklep powinien zadbać o pełną ofertę z grupy wcześniej opisanych Bestsellerów, a także pełną ofertę naszych lodów impulsowych w kubeczkach 125 ml z łyżeczką. W tej kategorii posiadamy trzy smaki lodów tradycyjnych: waniliowe, czekoladowe i truskawkowe oraz dwa Sorbety z owoców – z Malin i z Mango – radzi Wojciech Kwestorowski. Wraz ze wzrostem możliwości ekspozycyjnych sklepu, na kolejnych etapach można sukcesywnie wzbogacać ofertę marki Grycan o kolejne smaki lodów tradycyjnych i Sorbetów oraz o dodatkowe kategorie – lody jogurtowe czy lody Dla koneserów.
Warto zaznaczyć, że do produkcji lodów używamy tylko najwyższej jakości składników – nasze lody zawdzięczają kremową konsystencję świeżej śmietance kremówce, żółtkom jaj i mleku, a tajemnica ich bogatego smaku tkwi w ręcznie przygotowywanych dodatkach. Sami siekamy czekoladę do lodów czekoladowych, ręcznie krojone są także bakalie takie jak orzechy, figi czy rodzynki, a starannie wyselekcjonowane owoce do sorbetów kupujemy w szczycie ich dojrzałości i również przetwarzamy ręcznie. Siła i wyjątkowość wszystkich smaków lodów w naszej ofercie tkwi w rzemieślniczych metodach produkcji i tradycyjnych recepturach przekazywanych z pokolenia na pokolenie.