Na trend odpowiada AMBRA S.A. wprowadzając do sprzedaży owocowe smaki Fresco Frizzante o niższej zawartości alkoholu 5,5% oraz unikalne formaty opakowań: poręczną butelkę 250 ml dla Fresco Frizzante i nową pojemność Cydru Lubelskiego 400 ml. Letnią kampanię przygotowuje też CIN&CIN - najbardziej kobieca marka win. Zgodnie z hasłem „Lubię tak” będzie zachęcać Polki do przyjemności i życia na własnych zasadach. „AMBRA rozpoznaje potrzeby konsumentów, tworzy produkty razem z nimi, a jej kampanie promocyjne angażują i budzą emocje” - mówi Agata Domaradzka, Dyrektor Marketingu AMBRA S.A.
A co TY zrobisz dla orzeźwienia?
„Wszystko dla orzeźwienia” to hasło wakacyjnej kampanii, towarzyszącej wprowadzeniu do sprzedaży dwóch nowych smaków Fresco Frizzante: Fresco Frizzante Fragola i Fresco Frizzante Mango & Pesca oraz małych pojemności 250 ml dla wszystkich pięciu wariantów Fresco Frizzante: White, Red, Rosé i dwóch owocowych nowości. Pierwsza zaskakuje smakiem soczystej truskawki, druga słodyczą mango i brzoskwini. Połączenie owocowego charakteru i drobnych bąbelków sprawia, że nowe Fresco Frizzante są jeszcze lżejsze i orzeźwiające. Idealne na niezobowiązujące spotkania z przyjaciółmi, pikniki, grille, popołudnia spędzane w ogrodzie… - jako aperitif lub dodatek do deserów. Najlepiej smakują schłodzone do temperatury 10 st. C i podane w jednym z trzech rekomendowanych sposób podania: w kieliszkach do wina, na lodzie w szklankach lub pite przez słomkę wprost z małych odkręcanych butelek. Pojemność 250 ml oraz obniżona zawartość alkoholu do 5,5% to nowość na rynku wina i klucz do kategorii impulsowych zakupów, orzeźwienia, letnich plenerów.
„Fresco Frizzante jest lekkie, zachowuje elegancję wina, rozszerza wachlarz okazji do konsumpcji wina i przełamuje bariery cenowe. To nowy gracz na rynku orzeźwienia, o którym będzie głośno także dzięki naszemu pomysłowi na konkurs dla konsumentów” - zapowiada Zuzanna Amarante, Senior Brand Manager AMBRA S.A. Autor zdjęcia najlepiej ilustrującego hasło „Wszystko dla orzeźwienia” zabierze pięcioro przyjaciół na tygodniową imprezę w Willi Fresco z basenem we Włoszech. Dodatkowymi nagrodami będą setki modnych basenowych gadżetów.
Silne wsparcie akcji zapewni kampania w mediach online oraz w punktach sprzedaży, m.in. milion zawieszek i pół miliona słomek dołączonych do małych butelek Fresco Frizzante. Ważnym elementem kampanii będzie zapewnienie widoczności małych opakowań Fresco Frizzante. W sklepach małego formatu pojawią się dedykowane materiały POS, ekspozytory przy półkach i ladach, a w sklepach wielkopowierzchniowych - strefy orzeźwienia Fresco Frizzante.
„Odpowiadamy na zmieniające się trendy konsumenckie. Badania rynkowe pokazują, że Polacy coraz częściej sięgają po lekki alkohol dla smaku, relaksu, przyjemności. Chętnie szukają nowości. Zapowiada się więc owocowo-orzeźwiający sezon” – dodaje Zuzanna Amarante.
Więcej cydru dla Ciebie!
Najpopularniejszy polski cydr - Cydr Lubelski – rozpoczyna sezon w premierowej butelce o pojemności 400 ml zaprojektowanej specjalnie dla AMBRA S.A. Nowy format promować będzie hasło „Więcej cydru dla Ciebie!”. Twórcami nowego opakowania są Studio Projektowe Spiritus Movens i Ardagh Group. Co ciekawe, waga nowych - białych i zielonych - butelek szklanych o pojemności 400 ml została zredukowana o 10%, przy zachowaniu wysokich wymagań wytrzymałościowych. Mniejsze zużycie surowców naturalnych przekłada się na wymierne korzyści dla środowiska naturalnego. Dodatkowo opakowania posiadają wyjątkowy grawer. Litery składające się na napis „Cydr Lubelski” są bardzo duże, co jest rozwiązaniem dotąd niespotykanym. To innowacyjne opakowanie premium podkreśla zmiany zachodzące w całej kategorii cydrów. „Cydr obronił się jako kategoria produktów premium. W tym trendzie Cydr Lubelski jako lider rynku umocnił swoją pozycję, dzięki m.in. kampanii Cydru Lubelskiego Niefiltrowanego pod hasłem #NIEFILTRUJEMY - mówi Robert Walewski, Brand Manager AMBRA S.A. „Dziś po cydr sięgają najczęściej mieszkańcy dużych miast z wykształceniem wyższym, o dochodach powyżej średniej, w wieku powyżej 30 lat, którzy poszukują produktów o najwyższej jakości, regionalnych, naturalnych. Jednocześnie są też konsumentami wina. Przy wyborze kierują się nie najniższą ceną a najwyższą jakością, a co za tym idzie naturalnością i autentycznym pochodzeniem produktu. To konsumenci, którzy tworzą trend premiumizacji na rynku artykułów spożywczych”.
W nowych opakowaniach dostępne będą cztery warianty: Cydr Lubelski Klasyczny, Cydr Lubelski Niefiltrowany, Cydr Lubelski Antonówka Niefiltrowany oraz Cydr Lubelski Miodowy. Cydr Lubelski to najpopularniejszy polski cydr, wzorzec polskiego cydru naturalnego, lider na poziomie rozpoznawalności i zakupów w kategorii cydrów. Jego sukces tkwi w naturalności. Wytwarzany jest ze świeżo tłoczonego soku z polskich jabłek w procesie naturalnej fermentacji. Dzięki temu ma intensywny, orzeźwiający smak. Jest świeży, lekki, pełen przyjemnych, naturalnych bąbelków. Jego najwyższą jakość i naturalność potwierdzają liczne nagrody. W ubiegłym roku były to m.in. brązowe medale w Bath&West International Cider Competition oraz godło Poznaj Dobrą Żywność, przyznawane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W swojej ofercie marka ma już 8 wariantów, w tym Cydr Lubelski Niefiltrowany oraz produkt premium - Cydr Lubelski Lodowy.
Wprowadzeniu nowej, większej pojemności cydru towarzyszyć będzie akcja promocyjna zachęcająca do kibicowania z Cydrem Lubelskim. Na konsumentów, którzy podzielą się skojarzeniami ze świeżością, czekać będą Aparaty FujiFilm Instax Mini 9 oraz rower elektryczny Ecobike.
Kobiety mówią „Lubię tak” z CIN&CIN
„Już ponad ¼ konsumentów deklaruje, że pije wino musujące przez cały rok. Na przestrzeni ostatnich trzech lat pojawił się więc drugi, po sylwestrze, sezon dla win musujących. W wakacje konsumenci sięgają po „bąbelki” dla smaku, orzeźwienia i przyjemności” - mówi Tomasz Pawlicki, Senior Brand Manager AMBRA S.A.
Za wzrost win musujących odpowiada silnie rosnące Prosecco (+16 % wartościowo), które stanowi już ok. 20% wartości całej kategorii. Prosecco, częściej niż inne alkohole, jest konsumowane w kobiecym towarzystwie. Dlatego CIN&CIN - najbardziej kobieca marka alkoholowa (83 proc. znajomości wspomaganej) kontynuuje kampanię „Lubię tak” zachęcającą Polki do przyjemności i inspirującą do życia na własnych zasadach. Kierując się trzema wartościami #PRZYJEMNOSC, #WOLNOSC, #KOBIECASILA marka CIN&CIN wyznacza trendy i podąża za oczekiwaniami współczesnych kobiet.
„CIN&CIN z całą ofertą win musujących, wśród których królują CIN&CIN Prosecco, CIN&CIN Secco Azzurro oraz CIN&CIN Secco Rosé oraz z nowymi winami spokojnymi staje się uniwersalną marką kobiecą. Dlatego jeszcze w tym sezonie razem z partnerami medialnymi planujemy inaugurację kobiecej akcji, w której będziemy namawiać kobiety do FEMINIZMU PRZYJEMNOŚCI” - mówi Tomasz Pawlicki.
Wakacje będą też okazją do promocji dwóch nowych produktów - lekkich, kobiecych drinków CIN&CIN: CIN&CIN Fresh Pomegranate o orzeźwiającym smaku soczystych granatów oraz CIN&CIN Fresh Bitter Orange o słodkim smaku pomarańczy przełamanym delikatnie wyczuwalną intrygującą nutą goryczy. Drinki podane solo z kostkami lodu lub łączone z winami musującymi w modnych koktajlach będą przebojem letnich garden party, kobiecych spotkań i wakacyjnych imprez.