Od tego czasu dostarcza do polskich domów sprawdzone rozwiązania, które ułatwiają sprzątanie, zwiększają jego komfort, wydajność i oszczędzają czas. Firma sukcesywnie się rozwija i pracuje nad nowymi rozwiązaniami technicznymi (od ściereczek, zmywaków i rękawiczek poprzez całą gamę mopów i systemów czyszczących po kategorię do prasowania i suszenia), co zapewnia jej status lidera w branży mechanicznych środków czystości na świecie. Obok realnych korzyści dla konsumenta, priorytetem marki jest doskonała jakość produktów. Nowe, przełomowe akcesoria są nieustannie udoskonalane w oparciu o najnowsze technologie i dokładne analizy potrzeb i oczekiwań klientów. Oprócz wydajności i innych aspektów funkcjonalnych dla cyklu rozwoju produktu, ważną rolę odgrywa również estetyka. Nieustanne ulepszanie produktów znajduje więc odzwierciedlenie w stale aktualizowanym wzornictwie, zgodnym z obowiązującymi trendami. Vileda znana jest z wielu innowacyjnych produktów, jak nowoczesne mopy płaskie i okrągłe (np. mop Ultramax, Ultramat czy Easy Wring&Clean TURBO), doskonałej jakości ściereczek z mikrofibry (np. Actifibre) oraz z elektrycznych produktów (np. ściągaczka do okien Windomatic czy mop parowy). W 2017 roku Vileda umocniła swoja pozycję w segmencie produktów do suszenia i prasowania, po przejęciu jednego z największych europejskich producentów suszarek na pranie, firmy Gimi. Oferta została wzbogacona aż o 17 nowych modeli, których funkcje odpowiadają na zróżnicowanie potrzeby użytkowników. Vileda posiada doskonałą dystrybucję we wszystkich miastach Polski i jest obecna zarówno w sieciach międzynarodowych, jak i na rynku tradycyjnym oraz e-commerce (www.sklep.vileda.pl).
Marka Vileda jest częścią koncernu Freudenberg, który cieszy się prawie 170-letnią tradycją. Obecnie koncern posiada 280 oddziałów w ponad 50 krajach i zatrudnia ponad 30.000 pracowników. Korzenie marki Vileda sięgają 1849 roku, kiedy to Carl-Johann Freudenberg przejął garbarnię w Weinheim w Niemczech. Wraz ze zmianami na rynku dóbr konsumpcyjnych firma musiała szukać nowych, innowacyjnych rozwiązań w produkcji. Było to podyktowane wymaganiami rzeczywistości, ale stało się siłą napędową rozwoju marki, która trwa do dziś. W latach 40. firma rozpoczęła produkcję nowej uszlachetnionej tkaniny dla przemysłu włókienniczego. W tym samym czasie zaobserwowano, że panie sprzątające używały w zakładzie pozostałości włóknin do mycia na mokro. Pomysł został wykorzystany i stał się kamieniem węgielnym w powstaniu marki Vileda. Zaprojektowano pierwszą ściereczkę do okien. Włóknina, z której była wykonana przypominała w dotyku skórę. Tak powstała nazwa Vileda, która jest właściwie modyfikacją niemieckiej „wie Leder" („jak skóra"). Dziś Vileda, jako lider produktów do sprzątania w Polsce i wielu krajach Europy, kojarzona jest z przełomowymi produktami, a spojrzenie w przeszłość jest inspiracją dla przyszłości. Innowacyjne wynalazki, takie jak legendarna włóknina z lat 40. czy technologia Microfibre, wyznaczają nowe standardy. Produkty takie jak ściereczki okienne, gąbki Glitzi i oczywiście mopy do podłóg (płaskie i okrągłe) zrewolucjonizowały swoje segmenty rynku i stały się nazwami globalnymi oraz definicją marki samą w sobie.