W 2008 roku sprzedaż napojów bezalkoholowych w Polsce wzrosła o 16,5 proc. w stosunku do 2007 roku, a jej wartość detaliczna sięgnęła 10,8 mld zł, co daje prawie 1,6 mld więcej niż w 2007 roku. Po pierwszym kwartale 2009 roku sytuacja w branży jest stabilna - niewielki spadek wielkości sprzedaży o 0,4 procent.
Według raportu, prawie jedną trzecią wartości sprzedaży detalicznej napojów bezalkoholowych stanowią napoje gazowane - 32,2 proc, wody butelkowane - 21,2 proc., soki i nektary - 18,7 proc, a napoje owocowe - 16,1 proc.
Coraz bardziej popularne są herbaty mrożone oraz napoje izotoniczne i energetyczne. W 2008 r. stanowiły one odpowiednio 4,5 proc., 1,1 proc i 6,1 proc. wartości sprzedaży w porównaniu z 3,7 proc., 0,9 proc. i 5,3 proc. w 2007 roku. Pod względem wielkości sprzedaży w 2008 roku wody butelkowane stanowiły 38,6 proc., napoje gazowane 32,1 proc., napoje owocowe 14,2 proc. a soki i nektary 10,5 proc. Liderem na rynku napojów bezalkoholowych jest firma Coca-Cola, która ma 22 proc. udziału w rynku pod względem wartości sprzedaży. Drugie miejsce zajmuje Maspex - 12,9 proc., zaś trzecie PepsiCo - 9,1 procent.
(maj)
tagi: napoje ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...